۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۲۴۰۳۷۱
امام جمعه فاروج:

مبارزه با مفاسد اقتصادی مهم‏ترین جزء اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فاروج گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی مهم‏ترین جزء اقتصاد مقاومتی بوده و اگر می خواهیم اصول اقتصاد مقاومتی به درستی در کشور اجرایی شود می بایست این درد به صورت ویژه درمان شود.
حجت الاسلام قليزاده - امام جمعه فاروج

حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به وقوع حوادث تیراندازی و گروگان گیری در شمال فرانسه در روزهای اخیر، ضمن محکومیت هر گونه اقدام تروریستی در همه کشورها، اظهار کرد: ماجراهایی نظیر آن چه که در روزهای اخیر در فرانسه روی داد و نیز سایر وقایع تروریستی در کشورهای غربی در واقع اقدامات خودساخته این کشورها با هدف اسلام هراسی است.

 

وی در ادامه با یادآوری تأکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه مبارزه با فساد و برخورد ریشه ای با فسادهای اداری و بانکی در کشور، افزود: یکی از موضوعات مبتلا به نظام و مردم، نگرانی از بروز پرونده ‏های فساد مالی و اقتصادی است که متأسفانه هر از چندگاهی یک پرونده جدید رو می‏شود و بر نگرانی‏ها و بی‏ اعتمادی‏های مردم می‏افزاید.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاروج تصریح کرد: مبارزه با مفاسد اقتصادی مهم‏ترین جزء اقتصاد مقاومتی بوده و اگر می خواهیم اصول اقتصاد مقاومتی به درستی در کشور اجرایی شود می بایست این درد به صورت ویژه درمان شود.

 

حجت الاسلام قلیزاده با اشاره به این که امیرمؤمنان(ع) مسؤولیت خلخال کشیدن از پای یک زن یهودی در جامعه اسلامی را متوجه خود و لشکریان اسلام می‏دانست، اضافه کرد: امام علی(ع) در فرمایشات خود نکته کلیدی دیگری نیز مطرح می کند و می گوید سه دسته می‏توانند کار تو را خراب کنند: یکی خودت، دیگری خانواده و اطرافیانت و سوم دسته‏ای از مردم که تو به دلیلی به آن‏ها گرایش داری.

 

وی با تأکید بر این که در مبارزه با فساد می بایست به این موارد توجه شود در غیر این صورت مبارزه عملی با فساد صورت نخواهد گرفت، خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد نباید ابزاری برای تسویه‏ حساب افراد و جناح ها باشد.

 

حجت الاسلام قلیزاده با اشاره به این که فساد در جامعه ایران به الگوسازی نظام برای سایر کشورها لطمه می زند، افزود: اگر دستگاه‏های اجرایی در زمینه مبارزه با فساد و نظارت های مستمر به وظایف خود به درستی عمل کنند؛ این میزان پرونده‏ قضایی در این زمینه تشکیل نمی شود.

 

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان فاروج با تأکید بر همراهی و همکاری همه مردم و مسؤولان برای ریشه کنی فساد در کشور، تصریح کرد: باید همه مردم و مدیران با عزمی ملی و مدیریتی جهادی در این زمینه وارد میدان شوند چرا که مبارزه با فساد از عهده یک نهاد و دستگاه به تنهایی بر نمی آید.

 

وی همچنین در ادامه با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به بیست و سومین اجلاس سراسری نماز، اظهار داشت: معظم له در پیام خود به این اجلاس نکات و مسائل مهمی را متذکر شده بودند.

 

حجت الاسلام قلیزاده اضافه کرد: دقت در این پیام نشان می‏دهد که آن چه بیش از همه مورد توجه رهبر معظم انقلاب بوده این است که محصول سال ها تلاش مسؤولان نظام اسلامی در اقامه نماز به سنجش و ارزیابی منصفانه و واقع‏بینانه گذاشته شود تا اولا میزان مؤفقیت در این کار معلوم شده و ثانیا از نتایج آن سنجش بتوان به دستورالعمل‏هایی برای آینده رسید./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات