۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۲۴۰۷۰۶

احتمال حملات ‎تلافی‎جویانه به مساجد اروپا

خبرگزاری رسا ـ درج شعارهای اسلام‎ستیزانه بر روی دیوار یکی از مساجد فرانسه و تخلیه یکی از مساجد سوئیس به دلایل امنیتی احتمال حملات تلافی‎جویانه به مساجد اروپا را پس از حملات تروریستی در فرانسه افزایش داده است.
احتمال حملات ‎تلافی‎جویانه به مساجد اروپا
 
به گزارش خبرگزاری رسا، درج شعارهای اسلام‎ستیزانه بر روی دیوار یکی از مساجد فرانسه و تخلیه یکی از مساجد سوئیس به دلایل امنیتی احتمال حملات تلافی‎جویانه به مساجد اروپا را پس از حملات تروریستی در فرانسه افزایش داده است.
 
عبدالرحمن واجو، رییس انجمن محله ای مسلمانان فرانسه در این ارتباط گفت: از این می ترسیم که چنین حملات افزایش یابد.
 
رییس انجمن محله ای مسلمانان فرانسه خاطرنشان کرد: ما نیز مانند هر کس دیگری از حمله تروریستی به دفتر مجله شارلی ابدو وحشت زده هستیم، آن چه که اتفاق افتاد کاملا اشتباه بود.
 
از سوی دیگر، ماسیمو بیتونچی، شهردار شهر پادوآ در ایتالیا اعلام کرده است که از این پس مجوز جدیدی برای ساخت مسجد در این شهر صادر نخواهد شد.
 
شهردار شهر پادوآ ایتالیا در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی کورییره تاکید کرد که بر خلاف گذشته "شورای شهر هیچ فضای عمومی جدیدی برای ساخت مسجد و عبادتگاه ویژه مسلمانان اختصاص نخواهد داد".
 
وی خاطرنشان کرد که کنترل مکان های خصوصی که از آنها به عنوان نمازخانه استفاده می شود نیز تشدید خواهد شد.
 
طبق آمارهای منتشر شده به وسیله آژانس ملی آمار ایتالیا، حدود 1.7 میلیون مسلمان در این کشور زندگی می کنند که از این تعداد 20 هزار نفر تازه مسلمان شده هستند./990/ب902/ک
ارسال نظرات