۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۲۴۰۷۰۸

نماینده راستگرای مجلس سوئیس خواستار جلوگیری از ورود مهاجران مسلمان شد

خبرگزاری رسا ـ یکی از نمایندگان راستگرای مجلس سوئیس در سخنانی که اعتراضات فراوانی را در این کشور به همراه داشته است خواستار ممانعت از ورود مهاجران مسلمان به سوئیس شد.
نماينده راستگراي مجلس سوئيس و مخالف ورود مهاجران مسلمان
 
به گزارش خبرگزاری رسا، والتر وبمان، یکی از نمایندگان راستگرای مجلس سوئیس و عضو حزب "خلق" این کشور در سخنانی که اعتراضات فراوانی را به همراه داشته است خواستار ممانعت از ورود مهاجران مسلمان به سوئیس شد.
 
سخنان والتر وبمان در واکنش به حملات تروریستی خونین در فرانسه صورت گرفته است.
 
این نماینده اسلام ستیز سوئیسی پیش از این نیز کمپینی برای تصویب طرح ممنوعیت ساخت مناره جدید برای مساجد سوئیس را به راه انداخته بود.
 
روزنامه Tribune de Genève گزارش داد که مارتین برانشویگ گراف، رییس کمیسیون فدرال مبارزه با نژادپرستی در واکنش به سخنان این نماینده راستگرای مجلس کشورش تاکید کرد: جلوگیری از ورود مهاجران مسلمان به کشور تبعیض آمیز بوده، هیچ مشکلی را حل نمی کند و فضای خصومت آمیزی به وجود می آورد.
 
کارلو سوماروگا، نماینده مردم ژنو در مجلس سوئیس و عضو حزب سوسیالیست این کشور نیز پیشنهاد ممنوعیت ورود مهاجران مسلمان به این کشور را غیرقابل قبول خواند.
 
این در حالی است که مسلمانان سوئیس نیز به همراه مسلمانان سایر نقاط دنیا حملات تروریستی صورت گرفته در فرانسه را محکوم کردند.
 
نیکولاس بلانچو، رییس شورای اسلامی سوئیس با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به دفتر مجله شارلی ابدو خاطرنشان کرده است که "از این حمله وحشیانه شوکه" شده است.
 
طبق برخی آمارها نزدیک به 400 هزار مسلمان در سوئیس زندگی کرده و 5 درصد از جمعیت این کشور تقریبا هشت میلیون نفری را تشکیل می دهند.
 
نزدیک به 160 مسجد و نمازخانه در سوئیس وجود دارند که اکثر آنان در کارخانه ها و انبارهای بلااستفاده قرار دارند.
 
از میان مساجد موجود در سوئیس تنها 4 مسجد دارای مناره بوده و طبق قوانین سوئیس پخش اذان نیز از آنها ممنوع است./990/ب902/ک
ارسال نظرات