۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۲۴۰۷۵۱

آیسیسکو بازنشر کاریکاتورهای موهن به پیامبر در فرانسه را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ سازمان علوم، فرهنگ و آموزش اسلامی(آیسسکو) بازنشر کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام (ص) در روزنامه «لوموند» و نشریه‌های لیزیکو، لیبراسیون، لومانیتی و لوبوان فرانسه را به شدت محکوم کرد.
آيسسکو

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان علوم، فرهنگ و آموزش اسلامی(آیسسکو) با صدور بیانیه‌ای، اقدام روزنامه «لوموند» و نشریه‌های لیزیکو، لیبراسیون، لومانیتی و لوبوان فرانسه در بازنشر کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام (ص) در پی حمله تروریستی چهارشنبه گذشته، 17 دی‌ماه به دفتر نشریه فرانسوی «شارلی إبدو» را به شدت محکوم کرد.


 

در این بیانیه که دیروز، 22 دی‌ماه صادر شد، آمده است: این اقدام نژادپرستانه غیراخلاقی که احساسات صدها ملیون مسلمان را برانگیخته است، بیانگر تمایل مسئولان این روزنامه‌ها و نشریات برای تشدید نژادپرستی و تشویق به تروریست است.

 


آیسسکو تأکید کرد: این رفتار به طور کلی از آزادی بیان به دور بوده و در حقیقت پافشاری بر تحقیر مقدسات مسلمانان با روحیه استعماری و خودخواهی است.

 


سازمان آیسسکو در این بیانیه از دولت‌های عضو و سازمان‌های حقوق بشر و سازمان یونسکو خواست تا این اقدام تحریک‌آمیز که مغایر با اعلامیه جهانی پیرامون تنوع فرهنگی است را محکوم کنند.

 


در پایان این بیانیه آمده است: بازنشر کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام (ص) در روزنامه‌ها و نشریات فرانسوی همچنین با قطعنامه سازمان ملل متحد درخصوص دعوت به عدم تعرض به ادیان و نمادهای دینی مغایرت دارد./982/د101/ک

 

منبع: ایکنا

 

ارسال نظرات