۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۲۴۰۸۴۲

ثبت بیش از 50 مورد حمله به مسلمانان فرانسه در کمتر از یک هفته

خبرگزاری رسا ـ به دنبال حمله به دفتر مجله اسلام‎ستیز شارلی ابدو در پاریس، پایتخت فرانسه حملات به مسلمانان این کشور افزایش یافته و به بیش از 50 مورد در کمتر از یک هفته گذشته رسیده است.
حفاظت پليس فرانسه از يکي از مساجد مسلمانان اين کشور
 
به گزارش خبرگزاری رسا، به دنبال حمله به دفتر مجله اسلام‎ستیز شارلی ابدو در پاریس، پایتخت فرانسه حملات به مسلمانان این کشور افزایش یافته و به بیش از 50 مورد در کمتر از یک هفته گذشته رسیده است.
 
این آمار شوکه کننده از سوی شورای مرکزی مسلمانان فرانسه اعلام شده است.
 
عبدالله ذکری، یکی از اعضای شورای مرکزی مسلمانان فرانسه در این ارتباط می گوید: از میان 54 حمله اسلام هراسانه صورت گرفته در هفته گذشته در فرانسه 21 مورد مربوط به تیراندازی و پرتاب نارنجک به ساختمان های اسلامی و 33 مورد نیز مربوط به تهدید و اهانت زبانی به مسلمانان می باشد.
 
به گفته این عضو شورای مرکزی مسلمانان فرانسه، آمارهای اعلام شده از سوی وزارت کشور فرانسه گردآوری شده و شامل شهر پاریس، حومه های آن و حادثه آتش گرفتن مسجد شهر پوآتیه در هفته گذشته نمی باشد.
 
عبدالله ذکری خاطرنشان کرد که این تعداد حملات اسلام هراسانه در چنین مدت کوتاهی بی سابقه بوده است.
 
سامی دباه، رییس مرکز مبارزه با اسلام هراسی در فرانسه نیز در این ارتباط می گوید: مسلمانان از حملات اسلام ستیزانه هراس دارند. من برای برادر و خواهرم نگران هستم.
 
مرکز مبارزه با اسلام هراسی در فرانسه همچنین کمپینی اینترنتی با هدف افزایش امنیت نمازگزاران در مساجد به راه انداخته و از دولت خواسته است که تدابیر امنیتی خود را برای حفاظت از مسلمانان شدت ببخشد.  
 
این در حالی است که برنارد کازونوو، وزیر کشور فرانسه در روز دوشنبه تقریبا 4700 مامور پلیس اضافه برای محافظت از اماکن مذهبی یهودیان اعزام کرد.
 
سامی دباه، رییس مرکز مبارزه با اسلام هراسی در فرانسه تاکید کرد که افزایش تدابیر امنیتی باید مساجد و فروشگاه های متعلق به مسلمانان این کشور را نیز در بر بگیرد./990/ب902/ک
ارسال نظرات