۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۲۴۰۸۸۴

تدبیر به نام فرانسه به کام اسرائیل اتخاذ می‌شود

خبرگزاری رسا ـ هر چند مقامات فرانسه در ظاهر وانمود می‌کنند که دل خوشی از اقدامات رژیم صهیونیستی، به خصوص شخص نتانیاهو ندارند (که این مسأله در بی‌میلی فرانسوا اولاند ازحضور نتانیاهو در مراسم راهپیمایی به اصطلاح اتحاد روز یک‌شنبه، جاگذاشتن نتانیاهو از اتوبوس حامل مقامات از کاخ الیزه به میدان جمهوری و در نهایت ترک محل سخنرانی نتانیاهو در کنیسه یهودیان پاریس نمود یافت) اما در عمل رویکرد عملی فرانسه همراهی با سیاست‌های رژیم صهیونیستی است.
فرانسه

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا، اگر این فرض پذیرفته شود که علت حمله مسلحانه روز چهارشنبه گذشته به نشریه فکاهی شارلی ابدو اهانت قبلی این نشریه به پیامبر گرامی اسلام(ص) بود (هر چند که شاخص‌ها و دلایل جدی در رد این فرض وجود دارد) در این صورت قاعدتا باید تدابیری برای جلوگیری از تکرار حملات مشابه در آینده اتخاذ می‌شد.

 

اما متأسفانه نه تنها چنین تلاشی به عمل نیامد بلکه برعکس به اقداماتی دامن زده می‌شود که نه تنها می‌تواند خشم و واکنش مسلمانان افراطی و وابسته به سازمان‌هایی چون داعش و القاعده را برانگیزد بلکه می‌تواند احساسات همه مسلمانان  حتی میانه رو را نیز جریحه‌دار و آنها را به واکنش وادار کند چراکه هیچ فرد مسلمانی و حتی پیروان سایر ادیان و مذاهب نمی‌توانند اهانت به پیامبر و فرستاده خود را تحمل کنند و در برابر آن سکوت کند.

 

یکی از این اقدامات تحریک برانگیز چاپ مجدد کاریکاتور پیامبر گرامی اسلام (ص ) دراولین نشریه شارلی ابدو بعد ازحملات مسلحانه هفته گذشته به ساختمان این نشریه است. با وجود اینکه تیراژ این نشریه پیش از وقایع اخیر به سختی به 60 هزار می‌رسید و برای تولید این مقدار نیز با مشکل مالی مواجه بود و در آستانه ورشکستگی داشت اما قرار است تیراژ آن در امروز تا 3 میلیون نسخه افزایش یابد. براین اساس می‌توان گفت حمله مسلحانه به دفتر شارلی ابدو در فرصت‌های جدیدی که برای کوچ دادن یهودیان فرانسه به فلسطین اشغالی یا ایجاد ارتباط «این همانی» بین مقاومت فلسطینی و سازمان‌های تروریستی همچون داعش و القاعده در پی داشته، این نشریه را نیز از خطر ورشکستگی نجات داده است.

 

از این رو ارتباط معناداری بین منافع صاحبان این نشریه و رژیم صهیونیستی احساس می‌شود. این منافع نه از راه قانونی و مشروع بلکه با اهانت به مقدسات نزدیک به 2 میلیارد مسلمان ساکن در جهان در پوشش حمایت از آزادی بیان دنبال می‌شود که این کاملاً با دیگر اصول دموکراسی در خصوص احترام به ارزش‌های اکثریت مردم تناقض و منافات دارد.

 

نکته قابل تأمل در این میان این است که هر چند مقامات فرانسه در ظاهر وانمود می‌کنند که دل خوشی از اقدامات رژیم صهیونیستی، به خصوص شخص نتانیاهو ندارند (که این مسئله در بی‌میلی فرانسوا اولاند ازحضور نتانیاهو در مراسم راهپیمایی به اصطلاح اتحاد روز یک‌شنبه، جاگذاشتن نتانیاهو از اتوبوس حامل مقامات از کاخ الیزه به میدان جمهوری و در نهایت ترک محل سخنرانی نتانیاهو در کنیسه یهودیان پاریس نمود یافت) اما در عمل رویکرد عملی فرانسه همراهی با سیاست‌های رژیم صهیونیستی است.

 

یکی از شاخص‌های روشن در این زمینه این است که تمام تلاش رژیم صهیونیستی و شخص نتانیاهو در دامن زدن به اختلافات میان مسلمانان و مسیحیان در جهت ایجاد جبهه مشترک میان مسیحیان و یهودیان در برابر مسلمانان و آنچه که خطر افراطی‌گری اسلامی نامیده می‌شود، است و اقدام تحریک برانگیز جدید شارلی ابدو در چاپ مجدد تصویر موهن از پیامبر گرامی اسلام (ص) دقیقاً در راستای اهداف و منافع این رژیم قرار دارد و هیچ تناسبی با امنیت و منافع خاص این کشور ندارد و این اقدامات موجب می‌شود حتی دیگر مسلمانانی که تاکنون برای تمایز مرز خود با افراد و گروه‌های افراطی سکوت اختیار کرده بودند، وارد عمل شوند و در برابر اقدامات موهن موضع بگیرند.

 

از دیگر شاخص‌ها در خصوص همراهی دولت فرانسه با مواضع و سیاست‌های رژیم صهیونیستی به رغم فرصت طلبی‌ها و بهره برداری‌های گسترده رژیم صهیونیستی از رخدادهای امنیتی فرانسه فراخوانی ارتش برای کمک به برقراری امنیت در این کشور، به خصوص در اطراف مراکز و مدارس یهودی است و این دقیقا همان چیزی است که این رژیم و جناح راستگراها به رهبری نتانیاهو در پی آن است تا از این طریق یهودیان ساکن در فرانسه را به بهانه نبود امنیت در فرانسه به فلسطین اشغالی کوچ دهند تا از این مسئله هم برای پیروزی در انتخابات پارلمانی پیش رو استفاده کنند و هم اینکه از مهاجران تازه وارد برای پرکردن شهرک‌های ساخته شده درکرانه باختری یا اسکان دادن در منازل فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی سال 1948 موسوم به اسرائیل بهره بگیرند که در معرض اجرای لایحه دولت ملی یهود قرار دارند. این همراهی‌ها نشان می‌دهد که نفوذ لابی یهودی در نهادهای اطلاعاتی و امنیتی و دیگر مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی فرانسه نیز همانند امریکا قوی است و مانع از این می‌شود که این کشور متناسب با منافع ملی خود تصمیم بگیرد و از این لحاظ اقدام اخیر نشریه شارلی ابدو در تحریک و جریحه دارد کردن احساسات مسلمانان گرچه با مجوز مقامات فرانسه صورت گرفته است اما به لحاظ منطق سیاسی هیچ نفعی را در آن نمی‌توان برای کشور و ملت فرانسه مشاهده کرد./997/د102/ب6

 

منبع: روزنامه جوان

ارسال نظرات