۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۲۴۱۰۵۵
در واکنش به نشر کاریکاتور علیه پیامبر؛

حکیم: غربی‎ها بدانند که تروریسم هیچ ارتباطی به اسلام ندارد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، انتشار کاریکاتور موهن علیه اسلام را عامل گسترش کینه در جهان دانست و از غربی‎ها خواست تروریسم را جزئی از اسلام ندانند.
سيد عمار حکيم

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در پیامی، انتشار مجدد کاریکاتور موهن علیه پیامبر اکرم(ص) در نشریه شارلی ابدو فرانسه را به شدت محکوم کرد.

 

در این پیام آمده است: جهانیان در روزهای گذشته درگیر محکومیت حادثه تروریستی خونینی بود که به کشته شدن 14 روزنامه نگار در نشریه شارلی ابدو فرانسه منجر شد. جهان اسلام نیز در کنار سایر مردم با ملت فرانسه ابراز همدردی کرده و خواستار ریشه کن شدن تروریسم شدند.

 

حکیم افزود: تروریسم و تروریست ها هیچ ارتباطی با دین محبت، تسامح و همزیستی مسالمت آمیز اسلام ندارند و کشورهای غربی باید این مساله را درک کنند و بدانند که تروریسم یک جریان خارج از شریعت اسلامی و به دور از انسانیت است.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق انتشار کاریکاتور موهن علیه حضرت محمد(ص) را محکوم کرد و اظهار داشت: در پرتو این شرایط بود که تعدادی از نشریه های خارجی از جمله شارلی ابدو اقدام به انتشار کاریکاتون توهین آمیز علیه رسول خدا(ص) کرده که این مسائل نشان دهنده روحیه کینه توزانه علیه اسلام و پیامبر(ص) است.

 

آزادی نباید به تجاوز از مقدسات بینجامد

 

وی تأکید کرد: ما به آزادی بیان اعتقاد داریم اما این آزادی از مقدسات دیگران عبور نمی کند چرا که تجاوز از مقدسات به معنای تجاوز آشکار به یک چهارم بشریت به شمار می آید و با هیچ عرف و شریعت و سلیقه ای سازگاری ندارد.

 

حجت الاسلام حکیم سازمان ملل را به تصویب قانون ممنوعیت توهین به مقدسات فراخواند و ادامه داد: سازمان ملل باید این مسائل را که به گسترش تنش و کینه در جهان انجامیده، عامل توسعه تروریسم است و بر همزیستی مسالمت آمیز تأثیر می گذارد، ممنوع اعلام کند.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی در پایان خاطرنشان ساخت: سازمان کنفرانس اسلامی را به ایفای نقش در جامعه جهانی جهت عدم تکرار این اقدامات ضد اسلامی دعوت کرده و از مسلمانان سراسر جهان می خواهیم محکومیت این جنایت را به شیوه های مسالمت آمیز انجام دهند./980/ب902/د

ارسال نظرات