۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۲۴۱۰۶۲
مفتی سابق لبنان تصریح کرد:

ادامه توهین به نمادهای دینی موجب دشمنی جهان اسلام با کشورهای اروپایی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مفتی سابق لبنان با تأکید براینکه کشورهای اروپایی باید ضوابطی را در ممنوعیت توهین به نمادهای سایر ادیان بگذارند، گفت: ادامه توهین به نمادهای دینی، موجب دشمنی جهان اسلام با کشورهای اروپایی می‌شود.
محمد رشيد قباني مفتي لبنان

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد رشید قبانی، مفتی اعظم سابق لبنان در بیانیه‌ای که امروز در واکنش به بازنشر کاریکاتور موهن به رسول اکرم (ص) از سوی روزنامه فرانسوی منتشر کرد، با تأکید براینکه آزادی بیان نباید راه را بر توهین به نمادهای دینی سایر ادیان باز کند، خاطرنشان کرد: آنچه که اروپایی ها از آن به عنوان آزادی بیان یاد می‌کنند به طرزی افراطی در حال جریحه کردن احساسات مسلمانان است.
 

وی افزود: رسانه های غربی به شکلی افراطی به بهانه آزادی بیان در حال تحریک مسلمانان هستند که این امر می‌تواند پیامدهای ناگواری را به دنبال داشته باشد.
 

این عالم اهل سنت لبنانی خواستار وضع ضوابط و قوانینی در ممنوعیت توهین به نمادهای دینی ادیان مختلف شد و اظهار داشت که تندروی از سوی رسانه‌های غربی، اقدامات افراطی از سوی طرف مقابل را به بار می‌آورد. اروپا نباید با اینگونه اقدامات توهین آمیز رابطه خود با مسلمانان را خراب کند.
 

شیخ قبانی تصریح کرد: اینگونه اقدامات موجب فاصله افتادن بین ملت‌ها می‌شود. در صورت ادامه این اقدامات جهان اسلام به جای دوستی با کشورهای اروپایی، راه دشمنی را در پیش خواهد گرفت.
 

گفتنی است مجله شارلی ابدو در ادامه اقدامات اسلام ستیزانه خود روز گذشته کاریکاتوری موهن به نبی اکرم (ص) را در شماره جدید خود باز نشر کرد که این اقدام با واکنش شدید مسلمانان سراسر دنیا مواجه شد./983/ب902/ک
 

ارسال نظرات