۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۲۴۱۰۸۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان خبر داد؛

شناسایی و ساماندهی بیش از 2600 مبلغ دینی در گلستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان از تکمیل شبکه تبلیغی با ساماندهی و شناسایی مبلغان این استان خبر داد و گفت: تاکنون تاکنون دو هزار و 615 مبلغ خواهر و برادر استان در سامانه تبلیغی سجام ثبت نام کردند.
اعزام مبلغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت‌الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان امروز در جمع خبرنگاران از ساماندهی مبلغان استان در سامانه سجام خبر داد و گفت: تاکنون دو هزار و 615 مبلغ خواهر و برادر استان در این سامانه ثبت نام کردند.

 

وی با اشاره به این که از این تعداد مبلغان ثبت نام شده 960 نفر پس از تأیید و تکمیل پرونده تبلیغی دارای کد شناسایی دائم تبلیغی شدند، گفت: از این تعداد مبلغ کد دار 478برادر و 482نفر نیز خواهر هستند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که صد روحانی مستقر استان نیز در این سامانه ثبت نام کرده و دارای کد دائم هستند، خاطرنشان کرد: روحانیان مستقر استان با ورود به این سامانه، گزارش عملکرد ماهانه خود را ازاین طریق به شهرستان ها محل خدمت واداره کل تبلیغات اسلامی استان ارسال خواهند کرد.

 

حجت الاسلام ولی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود ﺗﻮﺳﻌﻪ و ﮔﺴﺘﺮش ﺧﺎﻧﻪ ھﺎی ﻋﺎﻟﻢ را از ﺟﻤﻠﻪ ﻣﮫﻢ ﺗﺮﯾﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ھﺎی اﯾﻦ ﺳﺎزﻣﺎن داﻧﺴﺖ و اﻓﺰود: ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺣﻀﻮر ﻣﺒﻠﻎ دﯾﻨﯽ طﺮح ھﺠﺮت و ﻣﺴﺘﻘﺮ در ﻣﻨﺎطﻖ روﺳﺘﺎﯾﯽ، ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪ ﮔﺴﺘﺮش ﺧﺎﻧﻪ ھﺎی ﻋﺎﻟﻢ ھﺴﺘﯿﻢ.

 

وی ﺑﺎ ﻣﺜﺒﺖ ارزﯾﺎﺑﯽ ﮐﺮدن ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ھﺎی ﺗﺒﻠﯿﻐﯽ ﻣﺒﻠﻐﺎن در روﺳﺘﺎھﺎ ﮔﻔﺖ: ﺧﻮﺷﺒﺨﺘﺎﻧﻪ طﺮح روﺣﺎﻧﯽ ﻣﺴﺘﻘﺮ و ھﺠﺮت در ﺳﺎل ھﺎی اﺧﯿﺮ دﺳﺘﺎوردھﺎی دﯾﻨﯽ و ﻓﺮھﻨﮕﯽ ﺑﺴﯿﺎری را در ﭘﯽ داﺷﺘﻪ اﺳﺖ.

 

ﻣﺪﯾﺮ ﮐﻞ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت اﺳﻼﻣﯽ گلستان، ﮔﺴﺘﺮش ﺧﺎﻧﻪھﺎی ﻋﺎﻟﻢ در ﻣﻨﺎطﻖ ﻣﺤﺮوم روﺳﺘﺎﯾﯽ را ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪ ﻣﺸﺎرﮐﺖ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﻣﺮدم داﻧﺴﺖ و ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﺮد: اﻟﺒﺘﻪ ﺗﺎ ﺣﺪودی ﻣﺸﺎرﮐﺖ ﻣﺮدﻣﯽ در ﺳﺎﺧﺖ ﺧﺎﻧﻪ ﻋﺎﻟﻢ در ﻣﻨﺎطﻖ روﺳﺘﺎﯾﯽ ﻣﻨﺎﺳﺐ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﮔﺴﺘﺮش ﯾﺎﺑﺪ.

 

وی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ روﺣﺎﻧﯿﺖ ﻧﻘﺶ روﺷﻨﮕﺮی و ﺑﺼﯿﺮت ﺑﺨﺸﯽ را در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺮ ﻋﮫﺪه دارد، ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﺮد: ﺣﻀﻮر روﺣﺎﻧﯿﺖ در ﻣﺠﺎﻣﻊ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎ ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺑﺼﯿﺮت در ﺟﺎﻣﻌﻪ ھﻤﺮاه ﺑﺎﺷﺪ.

 

ﻣﺪﯾﺮ ﮐﻞ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت اﺳﻼﻣﯽ گلستان ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ روﺣﺎﻧﯿﺖ ﺑﺎﯾﺪ دﯾﻦ و ارزش ھﺎی ﻧﺎب اﺳﻼﻣﯽ را ﺑﻪ ﺷﯿﻮه ای ﺻﺤﯿﺢ در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺗﺒﻠﯿﻎ و ﺗﺮوﯾﺞ ﮐﻨﺪ، اﻓﺰود: ﺷﺒﮫﻪ زداﯾﯽ در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺎﯾﺪ اﻣﺮوز ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ روﺣﺎﻧﯿﺖ آﮔﺎه ﻗﺮار ﮔﯿﺮد.

 

ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼم ولی نژاد ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ دﺷﻤﻨﺎن ﺑﺎ ﺗﺮوﯾﺞ ﺷﺒﮫﺎت ﮔﻮﻧﺎﮔﻮن در ﭘﯽ ﺗﮫﯽ ﮐﺮدن ﻣﻌﻨﻮﯾﺖ در ﻧﺴﻞ ﺟﻮان هستند، تصریح کرد: حضور روحانیت در بخش های مختلف جامعه به ویژه در مناطق روستایی مهم ترین عامل کاهش بسیاری از ناهنجاری ها و مشکلات فرهنگی است.

 

وی با اشاره به این که حضور جدی و مستمر مبلغان دینی در روستاها جهت توجه بیشتر به مسائل دینی، آموزش و تبیین ارزش‎های اسلامی است، تصریح کرد: حضور روحانیت در روستاها و تعامل بیشتر با مردم علاوه‎ بر ترویج فرهنگ دینی موجب همکاری و همیاری در راستای توسعه روستاها می‌شود.

 

حجت الاسلام ولی نژاد تصریح کرد: تبلیغ یک رسالت الهی بسیار خطیری است که خداوند سبحان به روحانیان اعطا کرده بنابراین باید با تزکیه نفس، به روز کردن سطح دانش و عامل بودن به اخلاقیات و گفته های خویش در راستای عمل به این وظیفه سنگین گام برداریم.

 

وی با بیان این که روحانیت تنها قشری است که می تواند جامعه را با اندیشه های دینی و اسلامی آشنا کند، افزود: هر جا که حضور روحانیت پر رنگ تر باشد دشمنان به هیچ عنوان توان حضور ندارند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به این که مبلغان به عنوان سفیران عرصه تبلیغ احکام دینی باید با ترویج احکام اسلامی ارزش‌های ناب شریعت محمدی را در جامعه گسترش دهند، گفت: جامعه در هر زمانی نیازمند آموختن مبانی دینی است و این مسأله در تاریخ وجود داشته است./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات