۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۲۴۱۱۳۷
نایب رییس شورای اجرایی حزب الله:

شارلی ابدو و داعش در توهین به پیامبر اسلام شریک هستند

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان تأکید کرد که داعش و مجله فرانسوی شارلی ابدو هر کدام به نوعی به پیامبر و امت اسلام توهین می‌کنند.
شيخ نبيل قاووق



به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نبیل قاووق، نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسمی که امروز از سوی این حزب در بیروت برگزار شد، ضمن محکومیت انتشار کاریکاتور جدید موهن به حضرت محمد (ص) از سوی مجله فرانسوی شارلی ابدو، عنوان کرد: این اقدام علاوه براینکه عامل تحریک و عصبانیت همه مسلمانان می‌شود، توهینی آشکار به همه ادیان آسمانی است.
 

وی تأکید کرد: این مجله با توهین‌های خود به پیامبر اکرم (ص) داعش را به چالش نمی‌کشد بلکه گروه‌های تکفیری از قبیل داعش و جبهه النصره را در توهین به پیامبر و امت اسلام یاری می‌کند. داعش و مجله شارلی ابدو هریک به گونه‌ای به رسول مکرم اسلام (ص) توهین می‌کنند.
 
 
این عضو ارشد حزب الله لبنان خواستار عدم تحریک احساسات مسلمانان شد و گفت: همه کشورها و نظام‌های منطقه از سوی داعش با تهدید مواجه هستند. تنها رژیم صهیونیستی است که به دلیل اهداف و انگیزه‌های یکسان با تکفیری‌ها از این خطر مصون است.
 
 
حجت الاسلام قاووق با تأکید براینکه تکفیری‌ها تجاوز و جنایت مستمری را در حق ملت لبنان دنبال می‌کنند، گفت: هیچ طایفه یا مذهبی از خطر تکفیری‌ها در امان نیست و همگان باید در یک جبهه واحد به مبارزه با داعش و جبهه النصره بپردازند. تنها با گفت‌وگو و حل مسالمت آمیز اختلافات داخلی می‌توان به عبور از تنگنای کنونی و رفع بحران در لبنان امیدوار بود./988/ب902/ک
ارسال نظرات