۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۲۴۱۱۵۹
خطیب نماز جمعه بجنورد:

حوادث اخیر فرانسه توطئه صهیونیست ها در راستای رواج اسلام هراسی بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت بجنورد گفت: حوادث تروریستی اخیر در کشور فرانسه در واقع توطئه صهیونیست ها و دشمنان اسلام در راستای رواج اسلام هراسی در اروپا بود.
حجت الاسلام موسوي جاجرمي امام جمعه موقت بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام سیدمرتضی موسوی جاجرمی، امام جمعه موقت بجنورد در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به حوادث تروریستی اخیر در کشور فرانسه و حمله به کارکنان نشریه موهن شارلی ابدو و کشتار 12 نفر در این حادثه، اظهار داشت: در این حادثه تروریستی دو نفر به ظاهر مسلمان در حالی که الله اکبر می گفتند کارکنان این نشریه را به قتل رسانده و بهانه جدیدی برای حمله به اسلام به دست دشمنان دادند.

 

وی با اشاره به این که نشریه شارلی ابدو پیش تر در قالب چاپ کارکاتوری به پیامبر گرامی اسلام(ص) توهین کرده و اخیرا نیز کاریکاتوری از ابوبکر البغدادی، خلیفه خودخوانده داعش چاپ کرده بود، اضافه کرد: صهیونیست ها و دشمنان اسلام این دو جریان را زیرکانه کنار یکدیگر قرار دادند تا انجام این اقدامات وحشیانه را به اسلام و مسلمانان نسبت داده و موجی از اسلام هراسی در اروپا و آمریکا راه اندازند.

 

حجت الاسلام موسوی جاجرمی با تأکید بر این که داعش تربیت و تقویت شده از سوی کشورهای غربی و دشمنان اسلام بوده و اقدامات این گروه تروریستی هیچ ارتباطی با دین مبین اسلام ندارد، تصریح کرد: متأسفانه در حوادث تروریستی اخیر دشمنان اسلام و صهیونیست ها به گونه ای برنامه ریزی کردند که اسلام را عامل این اقدامات تروریستی قلمداد کنند.

 

وی تصریح کرد: داعش و عاملان این جنایات تروریستی چه مسلمانانی هستند که فقط در کشورهای اسلامی دست به کشتار مسلمانان می زنند؟.

 

امام جمعه موقت بجنورد اضافه کرد: این گونه اقدامات در راستای رواج اسلام هراسی در اروپا و آمریکا صورت می گیرد و در حادثه اخیر نیز مشاهده شد که رسانه های غربی تا چه میزان از این حادثه برای اسلام هراسی استفاده کردند.

 

وی با بیان این که بر خلاف تلاش های غرب برای اسلام هراسی به فضل الهی موج اسلام گرایی در اروپا و کشورهای غربی روز به روز بزرگ تر و بیشتر می شود، خاطرنشان کرد: با این اقدامات غربی ها و دشمنان اسلام، مردم نسبت به اسلام حساس شده و به مطالعه اسلام روی می آورند و با مطالعه قرآن و اسلام نیز آن را مطابق با فطرت و عقل بشریت یافته و به این دین الهی گرایش می یابند.

 

رییس جبهه متحد اصولگرایان استان خراسان شمالی اضافه کرد: در چنین شرایطی یکی از رسالت های نظام جمهوری اسلامی این است که برای ظهور مهدی موعود(عج) و استقرار نظام اسلامی زیر نظر حضرت ولی عصر(عج) تلاش کند.

 

به گفته حجت الاسلام موسوی جاجرمی در این زمینه دشمنان نادان با اقدامات خود باعث می شوند تا مردم با سرعت بیشتری به سوی اسلام آمده و جامعه اسلامی قوی تر شود.

 

بیان درست وقایع انقلاب مانع از رواج تحریفات دشمنان در بین جوانان می شود

 

خطیب نماز جمعه این هفته مرکز استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیست و ششم دی ماه، سالروز فرار شاه خائن، محمدرضا پهلوی از ایران در سال 57، افزود: فرار شاه از ایران نتیجه حضور خونین مردم در هفدهم شهریور و تاسوعا و عاشورای همان سال بود.

 

وی با بیان این که قیام های خونین مردم در سال 57 پایه های رژیم منحوس پهلوی را به لرزه درآورده بود، اضافه کرد: خروش مردم شهرهای مختلف ایران جرئت و توان ایستادگی را از شاه و رژیم پهلوی گرفته بود و آنها به ناچار عرصه را برای ملت انقلابی ایران خالی کردند.

 

حجت الاسلام موسوی جاجرمی تصریح کرد: باید حوادث و وقایع منجر به پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی در مدارس و دانشگاه ها به صورت صحیح برای نسل های جدید انقلاب و جوانان بیان شود.

 

وی افزود: اگر تاریخ انقلاب به درستی به جوانان ارائه نشود زمینه برای رواج تحریفات تاریخی دشمنان در بین نسل های جدید انقلاب فراهم خواهد شد.

 

فداییان اسلام الگوی مقاومت امروز ایران هستند

 

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیست و هفتم دی ماه، سالگرد شهادت فداییان اسلام شامل حجت الاسلام سیدمجتبی نواب صفوی، خلیل طهماسبی، مظفر ذوالقدر و سیدمحمد واحدی در سال 1334 شمسی به دست دژخیمان رژیم پهلوی، افزود: شهدای فداییان اسلام بهترین مبارزان راه اسلام و آزادی میهن بودند چرا که در آن شرایط سخت رژیم پهلوی، دست به مبارزه زده و با ایستادگی در این راه تا شهادت، به پیروزی رسیدند.

 

حجت الاسلام موسوی جاجرمی با تأکید بر این که مبارزه فداییان اسلام در آن شرایط سخت الگوی امروز ملت ایران است، اظهار داشت: در حال حاضر ملت ایران اسلامی در شرایط سخت تحریم، تهدید و توطئه های دشمنان محکم و استوار مقاومت می کند و نتیجه این استقامت نیز به یقین پیروزی عزت مندانه است./9314/پ201/ب4

ارسال نظرات