۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۲۴۱۱۷۸

تمجید خطیب جمعه بیروت از موضع پاپ در قبال توهین به مقدسات اسلام

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه بیروت با تمجید از موضع پاپ فرانسیس در قبال توهین مجله فرانسوی به پیامبر اکرم (ص)، تصریح کرد که باید قوانینی الزام آور در کشورهای اروپایی در ممنوعیت توهین به اعتقادهای سایر ادیان وضع شود.
سيد علي فضل الله، خطيب جمعه بيروت



به گزارش خبرگزاری رسا، سید علی فضل الله، خطیب جمعه بیروت در خطبه های این هفته نماز جمعه مسجد حسنین (ع) در منطقه حاره حریک، ضمن محکومیت انفجار تروریستی هفته پیش در منطقه جبل محسن طرابلس، خاطرنشان کرد: در این اقدامات جنایتگرانه مردم بی گناهی به شهادت رسیدند که تنها گناه آنان حضور در منطقه انفجار بود. تکفیری‌ها تلاش داشتند که بهانه‌ای را برای ایجاد درگیری مذهبی در لبنان بتراشند اما هوشیاری مردم مانع از این اتفاق شد.

 


وی خواستار عدم تأثیر پذیری از بحران های موجود در کشورهای همجوار لبنان شد و افزود: ادامه گفت‌وگوها بین احزاب مختلف برای حل مشکلات خود و پیگیری تدابیر امنیتی برای مقابله با تروریست‌ها در مرحله کنونی بسیار لازم و ضروری است. از سوی دیگر ارتش لبنان نیازمند حمایت سیاسی و تسلیحاتی بیشتری است تا توانایی مقابله با تکفیری‌ها را داشته باشد.
 

 

غرب باید رفتار خود با مسلمانان را تصحیح کند


خطیب جمعه بیروت در بخش دیگری از سخنان خود به حمله تروریستی به دفتر مجله شارلی ابدو و انتشار مجدد کاریکاتور موهن به نبی اکرم (ص) از سوی این مجله فرانسوی اشاره کرد و اظهار داشت که پس از حمله تروریستی به دفتر این مجله ما انتظار همبستگی و تعاون بین مسلمانان و پیروان سایر ادیان و همچنین تصحیح رفتار با مسلمانان بودیم اما در کمال تأسف این مجله به توهین های خود ادامه داد.


وی با تأکید بر لزوم تصویب قانونی الزام آور در منع توهین به هرگونه نماد دینی و مذهبی، گفت: شعار آزادی بیان نباید بهانه‌ای برای توهین به اعتقاد دیگران باشد و لازم است که با همه افراد تندرو از قبیل اسلام ستیزان غربی مقابله شود. البته در همین جا از برگزاری تظاهرات و تجمعاتی در برخی کشورهای اروپایی در حمایت از مسلمانان تقدیر به عمل می‌آوریم.

 

حجت الاسلام فضل الله با تمجید از موضع پاپ فرانسیس مبنی براینکه آزادی بیان نباید دستآویز توهین به سایر ادیان قرار گیرد، ابراز داشت: اگرچه احساسات مسلمانان جریحه دار شده است اما باید با تأسی از اخلاق و رفتار حضرت محمد (ص) از هرگونه عکس العمل عجولانه و غیر درست برحذر بوده و سعی در ریشه کن کردن اسلام ستیزی و توهین به مقدسات اسلامی از طریق برنامه بلند مدت باشند.

 

منویات مقام معظم رهبری در تقویت روابط بین کشورهای اسلامی باید محقق شود

 

این عالم لبنانی همچینین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص)، گفت: آیت الله خامنه ای خواستار تقویت روابط کشورهای اسلامی شد که این امر بسیار حائز اهمیت و لازم الاجرا است و این منویات باید در اسرع وقت محقق شود.

 

وی افزود: دعوت الازهر مصر نیز برای برگزاری گفت‌وگو درون گفتمانی بین مسلمانان و گفت‌وگو بین مسلمانان و مسیحیان باید به نتیجه برسد./983/ب901/ک
 

ارسال نظرات