۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۲۴۱۱۹۲
خطیب جمعه نجف:

دولت فرانسه به سکوت در قبال توهین به پیامبر پایان دهد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف از سکوت دولت فرانسه در قبال بازنشر کاریکاتور موهن علیه پیامبر اکرم(ص) در نشریه شارلی ابدو انتقاد کرد.
حجت الاسلام سيد صدرالدين قبانچي امام جمعه نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد بازنشر کاریکاتور موهن علیه پیامبر اکرم(ص) در نشریه شارلی ابدو را به شدت محکوم کرد و گفت: این اقدامات با هدف برانگیختن احساسات مسلمانان و تحت تاثیر قرار دادن دین مبین اسلام صورت می گیرد.

 

وی افزود: متاسفانه نشریه شارلی ابدو فرانسه و یک نشریه دانمارکی در قبال این توهین مورد بازخواست قرار نمی گیرند. همه اقدامات تروریستی که توهین به ادیان و مذاهب نیز جزئی از آن به شمار می آید باید ممنوع شده و عاملان آن محاکمه شوند.

 

حجت الاسلام قبانچی با اشاره به اینکه مسلمانان جهان آرامش خود را حفظ کرده اند، عکس العمل دولت فرانسه در قبال توهین به پیامبر اکرم(ص) و پایان دادن به این سکوت را خواستار شد.

 

خطیب جمعه نجف در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه نسبت به اوضاع اقتصادی عراق هشدار داد و تصریح کرد: در تصویب بودجه کشور باید به نظامیانی که بدون خدمت به کشور به دریافت حقوق می پردازند، توجه ویژه ای کرد و از پرداخت حقوقشان جلوگیری شود.

 

وی ادامه داد: نیروهای بسیج مردمی شایسته استخدام در دستگاه های نظامی هستند. حقوق این افراد باید از سوی دولت در بودجه گنجانده شود چرا که اگر نیروهای بسیج مردمی نبودند ایستادگی در برابر داعش غیرممکن بود.

 

مراجع تقلید حامیان وحدت اسلامی هستند

 

استاد حوزه علمیه نجف از سفر دبیرکل سازمان همکاری اسلامی به عراق و دیدار با مراجع تقلید ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: از همه اقداماتی که به وحدت امت اسلامی و مبارزه با گفتمان فتنه طایفه ای کمک کند، استقبال می کنیم. مرجعیت تقلید نیز همواره حامی وحدت اسلامی بوده است.

 

حجت الاسلام قبانچی درباره برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی در تهران گفت: رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای و شرکت کنندگان در این کنفرانس از خدمات ملت عراق به زائران اربعین حسینی، تقدیر و تشکر کردند.

 

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی توهین برخی شبکه های ماهواره ای به ملت عراق را محکوم و تأکید کرد که ملت عراق به سوی وحدت اسلامی گام برمی دارد./980/ب901/د

ارسال نظرات