۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۲۴۱۱۹۵
آیت‌الله علم‌الهدی مطرح کرد؛

حادثه مجله شارلی ابدو سناریوی جدید استکبار برای اسلام هراسی

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری، حادثه مجله چارلی ابدو را سناریو جدید استکبار برای انجام پروژه‌های اسلام هراسی دانست و اظهار کرد: با استفاده از عناصر داعشی که از کشورهای اروپایی به داعش پیوسته‌اند، این سناریو پیاده شد.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام‌جمعه مشهد مقدس در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در حرم مطهر رضوی با اشاره به 26 دی‌ماه، سالروز فرار شاه از ایران، گفت: این روز سرآغاز شکست استکبار جهانی در ایران بود.

 

وی با بیان این‌که امام راحل هنگام شنیدن این خبر سه بار تکبیر «الله‌اکبر» گفتند، اظهار کرد: در شعاع نورانی تکبیر امام، سقوط قدرت استکبار جهانی و شکست‌های پیاپی و ذلت استکبار جهانی در طول 35 سال تداوم این انقلاب دیده می‌شود.

 

امام‌جمعه مشهد مقدس به بیان ماجرای حفر خندق در اطراف شهر مدینه و آینده‌نگری پیامبر (ص) پرداخت و ادامه داد: در جنگ احزاب زمانی که مسلمان‌ها اطراف مدینه در حال حفر خندق بودند به یک رگه کوه رسیدند که نتوانستند از آن عبور کنند؛ نزد پیامبر رفتند و از ایشان کمک گرفتند و ایشان با سه ضربه این رگه کوه را از میان برداشتند.

 

وی افزود: پیامبر در ضربه و تکبیر اول که جرقه‌ای از کوه ایجاد شد فرمودند من در این برق، کاخ‌های امپراتوری ایران را می‌بینم که در اختیار قدرت مسلمانان قرار می‌گیرد؛ ضربت دوم را زدند و فرمودند در این برق اراضی شامات و امپراتوری رم را می‌بینم که در اختیار مسلمانان درمی‌آید و ضربت سوم را زدند و فرمودند در این برق باغ‌های عدن، انتهای یمن و جنوب عربستان را می‌بینم که در اختیار مسلمانان قرار می‌گیرد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی به تمسخر پیامبر از سوی منافقان اشاره کرد و اضافه کرد: آنان می‌گفتند پیامبر که برای امان ماندن از حمله اعراب در حال حفر خندق است، چه آرزوهایی در سر می‌پروراند اما نیم‌قرن طول نکشید که پیامبر آنچه در سنگ دیده بود تحقق یافت.

 

آغاز ذلت استکبار پس از فرار شاه

 

وی با مقایسه تکبیرهای پیامبر و تکبیر امام خمینی(ره) در نوفل‌لوشاتو، خاطرنشان کرد: تکبیر امام در نوفل‌لوشاتو همچون تکبیر پیامبر به‌اندازه‌ای اثر داشت که در شعاع برق تکبیر ایشان، پس از 35 سال، این عزت، مقاومت و قدرت ما در منطقه و همچنین عظمت اسلام را در انقلاب می‌بینیم؛ بدبختی استکبار از روزی آغاز شد که مزدور بی جیره و مواجب و سگ درباری کاخ سفید از این مملکت رانده و شکست و ذلت آمریکا و استکبار جهانی امضا شد.

 

عضو خبرگان رهبری به تلاش استکبار و آمریکا برای نابودی و سرکوبی انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: آمریکا فکر می‌کرد این انقلاب، حرکتی است که با یک سرکوب کوچک از بین می‌رود و نابود می‌شود، شاه را آمریکایی‌ها بردند خودشان بیایند و تصمیم‌گیری کشور در مقابله با انقلاب را در دست گرفته و انقلاب را در نطفه پیروزی خفه کنند.

 

آمریکا به دنبال سرکوبی انقلاب با استفاده از نیروهای خارجی بود

 

وی به ورود فرمانده ناتو به ایران برای سرکوبی انقلاب اشاره کرد و گفت: هایزر، فرمانده ناتوی آمریکایی با اختیار کامل وارد ایران و رییس این مملکت شد، آنان تصمیم داشتند برای سرکوبی انقلاب نیروی‌های آمریکایی و نیروی ناتو را وارد کشور کنند اما در بازدید از گارد شاهنشاهی احساس کرد که نیروی خارجی نیاز نیست که به لطف خدا در شب 22 بهمن، تمام اسلحه‌های این گارد همچون هیزم در مساجد انباشته شد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی، آمریکا را یک عنصر شکست‌خورده و ذلیل خواند که هیچ‌گاه بر نظام اسلامی مسلط نخواهد شد و ابراز کرد: آمریکا در هر فتنه‌، توطئه، شگرد شیطانی و اقسام حرکت‌های سرکوبگرانه شکست‌خورده است؛ پس از 35 سال این مسأله قطعی است که استکبار و آمریکا روی کره زمین یک عنصر شکست‌خورده و ذلت‌بار هستند که به‌هیچ‌وجه عنوان توان سلطه بر ما را نخواهند داشت.

 

جریان تکفیری فتنه استکبار برای اسلام هراسی است

 

وی بابیان این‌که آنان از هرگونه مقابله با نظام و انقلاب اسلامی مأیوس شده‌اند، خاطرنشان کرد:  پس از یأس در این عرصه به این نتیجه رسیدند که باید خود اسلام را هدف قرار داد و با خود اسلام و پیامبر (ص) بجنگند؛ آنان انواع فتنه‌ها را اعمال کردند و امروز خطرناک‌ترین و شدیدترین فتنه، فتنه جریان تکفیری تروریسم بود که از دل مسلمانان یک جریان خارج کرده و به این وسیله در مرحله اول این جریان مسلمان کش، مسلمانان را براندازی کرده و از طرف دیگر، یک چهره کریه و زشت از اسلام به دنیا نشان دهد.

 

عضو خبرگان رهبری، حادثه مجله شارلی ابدو را سناریو جدید استکبار برای انجام پروژه‌های اسلام هراسی دانست و اظهار کرد: با استفاده از عناصر داعشی که از کشورهای اروپایی به داعش پیوسته‌اند یک سناریو پیاده شد؛ این مجله پیش از این‌که چنین جریان تروریستی را شاهد باشد، یک سری کاریکاتور بر ضد پیامبر (ص) و تمام انبیا منتشر کرده بودند که به دستور سیاستمداران استکباری آمریکایی و صهیونیستی و با دستیاری فرانسه صورت گرفت.

 

حمله تروریستی به دفتر مجله چارلی ابدو یک سناریوی فرانسوی صهیونیستی بود

 

وی، این حرکت را یک سناریوی از پیش طراحی‌شده از سوی دولت فرانسه با حمایت و فرمانده آمریکا و اسرائیل خواند و ادامه داد: اصل کشتار و حمله تروریستی به دفتر این مجله یک سناریوی فرانسوی صهیونیستی بود؛ دلیل آن این بود که از این تروریست‌ها یک نفر کشته شد و آن‌یک نفر کارت شناسایی‌اش در جیبش بود، در کجای دنیا یک تروریست حرفه‌ای هنگام آدمکشی کارت شناسایی در جیب خود می‌گذارد؟

 

آیت‌الله علم‌الهدی، اضافه کرد: دولت فرانسه حمله به این مجله را بهانه کرد تا راهپیمایی ضد تروریستی راه بیندازد که در آن رییس تروریست‌های دنیا، نتانیاهوی نجس العین در صف اول این راهپیمایی راه برود؛ کجای این راهپیمایی که مرکل، نتانیاهو، اولاند و هم نخست‌وزیر ملعون انگلیس در آن حضور دارند ضد تروریست است؟ این‌ها پرورشگاه‌های تروریست در روی کره زمین هستند و راهپیمایی ضد تروریست انجام دادند.

 

دشمنی دشمن با اسلام و دین ما است

 

وی به اظهارنظر اوباما در خصوص آزمایش 15 ساله صلح‌آمیز بودن انرژی اتمی ایران از سوی آمریکا اشاره کرد و گفت: این‌که با این دشمن بنشینیم، مذاکره کنیم، بخواهیم در مذاکره با این دشمن نیز به نتیجه برسیم و در زندگی و در اقتصاد چشممان به دست چنین دشمنی باشد که تحریم‌ها را بردارد و اقتصاد ما درست شود، فکر درستی است؟ آیا این سیاست صحیحی است؟

 

امام‌جمعه مشهد تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند ما مذاکره می‌کنیم، ده سال پیش نیز مذاکره کردیم و بر سر مواضع خود ایستادیم، امروز نیز می‌گویند مذاکره کنید اما باید توجه داشته باشیم که بر سر مواضع خود بایستیم.

 

وی با تأکید بر این که دشمن هر روزنه آسیب‌پذیری از ما ببیند، از همان راه وارد می‌شود، خاطرنشان کرد:  دشمن از هر روزنه‌ای که ما را آسیب‌پذیر تشخیص داد، از همان روزنه به ما حمله می‌کند؛ این دشمن جان ما، آب ‌و خاک ما، دشمن نفت ما و منابع ما نیست، این دشمن اسلام و دین ما است.

 

در مقابل اهانت به پیامبر باید حرکت عظیم مردمی صورت گیرد

 

آیت‌الله علم‌الهدی درباره اعتراض وزارت خارجه به اهانت مجله فرانسوی به پیامبر (ص)، تأکید کرد: در مقابل این جسارت و اهانت، مردم باید حرکت قوی‌تری داشته باشند، تنها یک بیانیه وزارت خارجه کفایت نمی‌کند، در برابر این دولت ناپاک فرانسه که باکمال وقاحت به توهین به پیامبر(ص) تظاهر می‌کند نباید ساکت نشست و باید در اظهار نفرت از این دولت نکبت‌بار و معاند خدا و دین، حداکثر فعالیت و حرکت را نشان داد./9315/پ201/ج

ارسال نظرات