۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۲۴۱۲۶۸
آیت الله نوری همدانی:

حوادث پاریس توطئه برنامه ریزی شده برای تکمیل پروژه اسلام هراسی است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به حوادث پیش آمده در فرانسه، گفت: داعش با پول‌هایی که از آمریکا، صهیونیست، عربستان و دیگر کشورهای حامی خود گرفته است مانند گرگی مست شده که به اربابان خود حمله می کند.
 آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار رییس دانشگاه پیام نور قم با تأکید بر تحول در متون و برنامه درسی دانشگاه‌ها، اظهار داشت: علم نباید سکولار شود و باید جنبه الهی و اسلامی در همه درس‌ها و کتاب‌ها نمایان باشد؛ اسلام می گوید همه ابعاد زندگی بشر از جمله اقتصاد، فرهنگ و علم  با توحید و خداشناسی همراه است.

وی افزود: در گذشته علمای بزرگ ما همه علوم را در کنارهم فرا می‌گرفتند اما غربی‌ها با نفوذ خود در ممالک اسلامی، علوم دینی و الهی از سایر علوم جدا کردند؛ آنها علوم غیر دینی را به عنوان علوم جدید معرفی کردند و به دنیا القا کردند که اینها مسائل تازه‌ای است، حال آن‌که مبانی همه این علوم را اسلام 1400 سال پیش تبیین کرده است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم فضا حاکم بر دانشگاه‌ها را در تربیت افراد بسیار مهم خواند و گفت: فضای دانشگاهی باید فضایی الهی باشد و تقوا در آن فراگیر باشد؛ معاشرت، برخورد‌ها و احترام‌ها بر اساس اخلاق اسلامی نتظیم شود؛ اسلام علم را توأم با اخلاق می‌داند و کسی که اخلاق ندارد را عالم نمی‌داند؛ فضای دانشگاه فضای دینی و شناخت انقلاب اسلامی باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی انتخاب استاد شایسته را یکی از مهم‌ترین وظایف مسؤولان دانشگاهی دانست و بیان داشت: فردی را به عنوان استاد انتخاب کنید که خودساخته باشد و افزون بر تبحر، تقوایش در سطح بالایی باشد؛ حرکات و سکنات استاد در تعلیم و تربیت دانشجویان بسیار مؤثر است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به وقایع اخیر فرانسه، گفت: آمریکا، صهیونیست و اروپایی‌ها از پیشرفت اسلام نگران هستند زیرا می‌دانند با گسترش فرهنگ اسلامی دیگر نمی‌توانند دست به چپاول‌گری و غارت منابع کشورها بزنند؛ آنها به این منظور پروژه اسلام هراسی را آغاز کردند و در همین راستا داعش و دیگر جریانات تروریستی را بوجود آورده و به نام اسلام معرفی کردند.

این مرجع تقلید به جنایاتی که داعش در سوریه و عراق اشاره کرد و بیان داشت: صدها هزار مسلمان در این کشورها کشته شدند اما هیچ عکس العمل مؤثر و مثبتی از سوی این کشورهای غربی مشاهده نشد اما اکنون که تعداد کمی از شهروندان خودشان کشته شدند سران بسیاری از آن کشورها گرد هم جمع شده و با هیاهوی تبلیغاتی علیه اسلام برنامه ریزی می‌کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: پول‌ها و امکاناتی که از سوی عربستان، آمریکا، اسرائیل و حامیان آنها به سمت داعشی‌ها سرازیر شد آنها را مانند گرگ مستی کرد و به جان اربابان خود انداخت./928/پ202/ج

ارسال نظرات