۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۲۴۱۳۰۲
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

انتشار کاریکاتور موهن در نشریه فرانسوی فتنه‌انگیزی جدید غرب است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، انتشار کاریکاتور موهن در نشریه فرانسوی شارلی ابدو را فتنه‌انگیزی جدید غرب علیه اسلام ناب دانست.
مديرکل ارشاد مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در جمع اهالی فرهنگ و هنر استان مازندران  با محکوم کردن چاپ کاریکاتور موهن علیه پیامبر اسلام(ص) در فرانسه، گفت: یک کاریکاتوریست حرفه‌ای، تحلیل‌گر، اندیشمند و صاحب فکر بوده و به دنبال راه حلی برای مشکلات می‌گردد اما کاریکاتوری که این نشریه آن را منتشر کرد هیچ یک از ویژگی‌های اصلی کاریکاتور را نداشت که به راحتی می‌توان گفت نام این طرح را اصلاً نمی‌توان کاریکاتور گذاشت و نقاشی اهانت آمیز عامدانه ای بود تا تنها به این بهانه‌ حرمت‌شکنی کند.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی مازندران افزود: آزادی بیان حدی دارد به ویژه زمانی که در بردارنده توهین و تمسخر اعتقادات دیگران باشد و کسی حق ندارد اقدامات تحریک آمیز انجام داده و به اعتقادات دیگران توهین و با عقاید دیگران شوخی کند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی انتشار کاریکاتور موهن در نشریه فرانسوی شارلی ابدو را فتنه‌انگیزی جدید توصیف کرد و گفت: نشریه شارلی ابدو دوباره در حال فتنه انگیزی است و می خواهد فتنه جدیدی را رقم بزند.

 

وی بازنشر کاریکتاتور موهن به ساحت قدسی حضرت محمد(ص) را اقدامی تحریک کننده و خطرناک دانست و آن را مخالف با بنیان های آزادی بیان معرفی کرد و ادامه داد: افرادی که دست به اهانت به پیامبر بزرگ اسلام (ص) می‌زنند افرادی هستند که از انتشار رعب و وحشت بیمی ندارند و راه را برای ایجاد فتنه و تنش باز می‌کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، جریحه دار کردن احساسات بیش از یک میلیارد و 500 میلیون مسلمان در جهان و همه مؤمنان و کسانی که به گفت و گو و ارزش های مشترک بین ادیان توحیدی علاقه مند هستند را عامل تشنج آفرین عنوان کرد و بیان داشت: این اقدام نشریه فرانسوی نقش مستقیمی در حمایت از تروریسم و افراط گرایی و افراط‌ گرایان دارد و این اقدام مردود تحت هیچ عنوانی از سوی دست‌اندرکاران این اقدام شنیع قابل توجیه نیست.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که سکوت هماهنگ کشورهای غربی نسبت به این رفتارهای منزجرکننده  در چارچوب اسلام ستیزی است، بیان داشت: با اشاره به شواهد و قرائن مبنی بر نقش محافل صهیونیستی در هتک حرمت پیامبر اسلام(ص) با هدف مقابله با گسترش بیداری اسلامی بوده و مسلمانان جهان استمرار این اهانت ها را تحمل نخواهند کرد.

 

وی با تاکید بر این که  این عملکرد در تضاد با آزادی های مصرح در منشور ملل متحد است، افزود: دولت فرانسه باید با درک احساسات مذهبی مسلمانان، درچارچوب محکومیت موارد توهین آمیز اقدامات لازم را بعمل آورد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که دین مبین اسلام در حال گسترش در عرصه جهانی است، بیان داشت: دشمنان از این امر هراسان بوده و در تلاش هستند تا با اقدامات خود به مقابله با ترویج اندیشه های ناب دینی اسلام بپردازند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات