۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۲۴۱۳۱۱
آیت الله شبستری:

آزادی بیان، توجیه اسلام‌ستیزی جدید غرب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: مگر کسی حق دارد به بهانه آزادی قلم و بیان، به مقدسات دینی و اشخاص مورد احترام میلیون ها مسلمان اهانت کند.
آيت الله محسن مجتهدشبستري، امام جمعه تبريز

آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با محکوم کردن چاپ و انتشار کاریکاتور موهن از پیامبر گرامی اسلام(ص) در یکی از نشریات فرانسوی، اظهار داشت: مگر کسی حق دارد به بهانه آزادی قلم و بیان، به مقدسات دینی و اشخاص مورد احترام میلیون ها مسلمان اهانت کند.

 


وی خواستار اقدام جدی سازمان کنفرانس اسلامی برای مقابله با چنین تحرکات مذبوحانه غربی شد و گفت: تلاش گسترده غرب برای معرفی ناخوشایند از اسلام و پیامبر نور و رحمت حضرت محمد(ص) طرحی از پیش تعیین شده برای ترویج اسلام‌هراسی در غرب و مقابله با گسترش اسلام‌گرایی است.

 


آیت الله شبستری افزود: انتشار کاریکاتورهای موهن تلاش مذبوحانه ای بود که نخست از دانمارک شروع شد و هدف از این کار این بود که پیامبر اکرم(ص) را به عنوان عنصری جنگ طلب و تروریست معرفی کنند، باید با استفاده از ابزار مختلف فرهنگی، رسانه‌ای و هنری با این اهانت ها مقابله کرد.

 


وی اهانت به مقدسات را اقدامی زشت و غیرعاقلانه دانست و با تأکید بر این‌که مقدسات در تمام مذاهب محترم هستند، تصریح کرد: اهانت به پیامبر اسلام اهانت به یک و نیم میلیارد مسلمان است که از این عمل زشت از سوی آمریکا و فرانسه حمایت می‌شود. باید دانست که ریشه‌ اسلام ستیزی به جنگ‌های صلیبی بر می‌گردد.

 


نماینده خبرگان رهبری حادثه 11 ستپامبر را بهانه‌ای برای اسلام‌ستیزی دانست و افزود: جریان حمله به دفتر نشریه در پاریس را نیز خود غربی‌ها طراحی کرده‌اند تا اسلام‌ستیزی را رواج دهند، اما باید بدانند نور اسلام و انقلاب اسلامی در جهان خاموش‌شدنی نیست و آرزوی اسلام‌زدایی را غربی‌ها به گور خواهند برد.

 


آیت الله شبستری اهانت به پیامبر اسلام را اعلان جنگ با مسلمانان دانست و گفت: چاپ کاریکاتور پیامبر در نشریه با توزیع گسترده به 16 زبان دنیا و با تیراژ بالا اهانت به تمام مسلمانان جهان است. تمام مسلمانان جهان باید علیه این اقدام اسلام ستیزی قیام کنند و بار دیگر این اهانت‌های اسلام‌ستیزانه را محکوم کنند.

 


امام جمعه تبریز با اشاره به حرکت تروریستی حمله به دفتر نشریه در فرانسه اظهار داشت: تردیدی نیست حمله به دفتر نشریه کار تروریست‌های داعش بوده است و از طرف تمامی شخصیت‌ها و مسلمانان آگاه این حرکت تروریستی محکوم شد، در حقیقت منتسب کردن داعش به مسلمانان تهمت بزرگ و کذب محض است.

 


نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که راه‌اندازی جنگ مذهبی با تحریم شیعه علیه سنی و سنی علیه شیعه روش دشمن برای مقابله با اسلام ناب محمدی است، گفت: مرجع‌تراشی راهبرد جدید رسانه‌های ماهواره‌ای وابسته به غرب است که به دنبال توهین به مقدسات مذاهب و فرق اسلامی است.

 


وی با بیان این‌که امثال تقی زاده‌ها و کسروی‌ها نمونه هایی از عالمان متهتک هستند، گفت: عالم متهتک و جاهل متنسک به عنوان دو خطر برای دین الهی محسوب می شوند و کسانی از قبیل تقی زاده و کسروی که با انکار اسلام به دین الهی ضربه می زدند نمونه هایی از عالمان متهتک هستند.

 


نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: خرافه و بدعت مهم‌ترین ویژگی رفتاری جاهل متنسک است و وظیفه علما و اندیشمندان است تا در مقابل این بدعت ها و خرافات روشنگری کرده و بصیرت افزایی کنند، تشیع انگلیسی با بدعت و خرافه، بهانه به دست وهابیت آمریکایی می دهد تا مسلمین را به قتل برساند./935/ت302/ب4

ارسال نظرات