۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۲۴۱۴۰۵

روسیه نسبت به چاپ کاریکاتورهای موهن به پیامبر هشدار داد

خبرگزاری رسا ـ دیده بان رسانه ای ( روسکومنادزور) روسیه به نشریه ها هشدار داد که چاپ کاریکاتورهای موهن به پیامبر اکرم (ص) مغایر با قوانین روسیه و هنجارهای اخلاقی است.
فرانسه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دیده بان رسانه ای ( روسکومنادزور) روسیه به نشریه ها هشدار داد که چاپ کاریکاتورهای موهن به پیامبر اکرم (ص) مغایر با قوانین روسیه و هنجارهای اخلاقی است.

 

«روسکومنادزور» اعلام کرد که انتشار چنین کاریکاتورهایی در رسانه های روسیه بر خلاف هنجارهای اخلاقی است که در طول چندین قرن در این کشور رعایت شده است.

 

این سازمان همچنین خاطرنشان کرد که به تصویر کشیدن کاریکاتورهایی با مضمون های مذهبی در رسانه توهین و تحقیر نمایندگان و گروه های مذهبی تلقی شده و موجب بر انگیخته کردن احساسات مذهبی می شود.

 

سازمان رسانه ای روسیه تصریح می کند که مبادرت ورزیدن به چاپ چنین کاریکاتورهایی همچنین نقض قوانین ضد افراطی و رسانه ای روسیه است.

 

بیانیه این سازمان پس از آن منتشر شد که بسیاری از روزنامه ها و مجله های جهان کاریکاتورهای چاپ شده موهن به پیامبر (ص) در نشریه شارلی ایبدو را بازنشر کردند.

 

اگرچه رهبران روسیه برای کشته شدن 17 شهروند فرانسوی در حمله تروریستی به دفتر شارلی ایبدو در پاریس با فرانسه همدردی کردند اما از سوی دیگر گزارشگران حامی کرملین و مسلمانان،انتشار کاریکاتورهایی که توهین به شخصیت های مذهبی است را به شدت محکوم کردند./982/د101/ک 

ارسال نظرات