۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۴۱۴۵۳

القاعده یمن رییس دفتر جنبش انصارالله را ترور کرد

خبرگزاری رساـ یکی از اعضای جنبش انصارالله که استاد دانشگاه و رئیس دفتر انصارالله در شهر ضالع بود، به دست گروه تروریستی القاعده در جنوب یمن به شهادت رسید.
انفجار خودرو دريمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از اسکای نیوز یک منبع محلی گفت: مهاجمان مسلح وابسته به گروه تروریستی القاعده، سوار بر موتور سیکلت با شلیک گلوله به 'جمال محمد مقیبل' وی را در جا کشته و پا به فرار گذاشتند.

 

جنبش انصار الله از چند ماه قبل کنترل شهر صنعا پایتخت وپس از آن چندین شهر دیگر یمن را به دست گرفته است.

 

گروه تروریستی القاعده با انجام اقدامات تروریستی ازجمله انفجار بمب ، حملات انتحاری در اماکن تجمع نیروهای جنبش انصار الله سعی در جلوگیری از فعالیت آنها دارد.

 

القاعده یمن بارها نیروهای امنیتی این کشور را هدف قرار داده است و به رغم عملیات های نیروهای امنیتی یمن، شبه نظامیان القاعده همچنان به حملات و بمب‌گذاری ها در شهرهای مختلف این کشور ادامه می دهند.

 

فعالیت تروریست های القاعده در یمن به جدی ترین مشکل امنیتی برای این کشور تبدیل شده، به طوری که در سال های اخیر تمرکز امور امنیتی در یمن بر مقابله جدی با القاعده در این کشور بوده که خطر جدی برای ثبات یمن محسوب می شود.

 

در این میان مبارزان انصار الله به صورت جدی به مقابله با القاعده پرداخته و تاکنون شکست های سنگینی به آن ها وارد کرده است./1321/د101/ک

منبع: ایرنا

ارسال نظرات