۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۲۴۱۴۶۶

لغو تظاهرات ضداسلامی در فرانسه و اسپانیا

خبرگزاری رسا ـ دادگستری فرانسه به تظاهراتی که قرار بود، امروز، ۲۸ دی‌ماه برای درخواست اخراج مسلمانان از فرانسه برگزار شود، مجوز نداد.
فرانسه

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، دادگستری فرانسه به تظاهراتی که قرار بود، امروز، 28 دی‌ماه برای درخواست اخراج مسلمانان از فرانسه برگزار شود، مجوز نداد.


این تظاهرات قرار بود، امروز به دعوت جنبش‌های «مقاومت جمهوری‌خواه» و «پاسخ لائیک» و برای درخواست اخراج اسلام‌گرایان از فرانسه برگزار شود.

پلیس پاریس این تظاهرات را ممنوع اعلام کرد و گفت: هدف از این تظاهرات، محکوم کردن اعمال تروریستی اخیر نیست؛ بنابراین در چارچوب اسلام‌ستیزی قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر، گزارش می‌رسد: به دنبال افزایش اقدامات اسلام‌ستیزانه در شهرهای مختلف فرانسه دولت این کشور گشت‌های پلیس برای حفاظت از اماکن اسلامی و مساجد را افزایش داده است.

هدف از این اقدام که به درخواست شورای مسلمانان فرانسه (CFCM) صورت می‌گیرد؛ حفاظت و تأمین امنیت اماکن حساس اعلام شده و شامل استقرار 10500 نظامی در سراسر خاک فرانسه می‌شود.

دولت محلی مادرید نیز با برگزاری تظاهرات ضداسلامی که از سوی حزب افراطی راست‌گرا ترتیب داده شده و قرار بود جمعه آینده، سوم بهمن‌ماه برگزار شود، ممانعت کرد.


کریستینا سیفونتس، نماینده دولت مرکزی در مادرید طی نشستی خبری گفت: این تظاهرات امنیت و اموال عمومی و خصوصی را در معرض خطر قرارداده و نظم عمومی را تهدید می‌کند.


وی افزود: بر اساس گزارش دفتر دادستان کل کشور و پلیس اسپانیا تصمیم گرفتند به موجب قانون اساسی اسپانیا و به منظور حفظ نظم عمومی از این تظاهرات جلوگیری کند.


کریستینا سیفونتس تصریح کرد: مقامات کشور اخیرا درخواستی مبنی بر صدور مجوز برای برگزاری این تظاهرات ضداسلامی در روز سوم بهمن‌ماه دریافت کرده‌اند.


وی گفت: این درخواست از سوی ائتلاف ملی(از احزاب راستگرای افراطی) و به منظور اعتراض به حملات اخیر در پاریس ارائه شده است.


گفته می‌شود، حملات 17 دی‌ماه به دفتر نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» و پس از آن چندین حمله تروریستی در پاریس، 17 کشته برجای گذاشت./982/د102/ک

منبع: ایکنا

 

ارسال نظرات