۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۲۴۱۶۶۵
مدیر گروه فلسفه و معارف دانشگاه بیرجند:

توهین به اعتقادات بیش از یک میلیارد مسلمان نشان‌دهنده انحطاط فرهنگی غرب است

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه فلسفه و معارف اسلامی دانشگاه بیرجند بابیان این‌که ناسزاگویی به پیامبران و حتی توهین به مردم عادی هم در آموزه‌های تمامی ادیان کاری زشت و ناپسند است، گفت: توهین به اعتقاد بیش از یک میلیارد مسلمان نشان از انحطاط اخلاقی و فرهنگی غرب دارد.
حجت الاسلام شهاب مدير گروه معارف دانشگاه بيرجند

حجت‌الاسلام محمدهادی شهاب، مدیر گروه فلسفه و معارف اسلامی دانشگاه بیرجند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با اشاره به اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به رسول گرامی اسلام(ص)، افزود: توهین به اعتقاد بیش از یک میلیارد مسلمان نشان از انحطاط  اخلاقی فرهنگ غرب دارد و این موضوع نشان می‌دهد بی‌دینی و سکولاریزم موجب انحطاط ارزش‌های اخلاقی در غرب شده زیرا توهین به انبیای الهی و حتی مردم عادی امری ناپسند و زشت است و تمامی ادیان الهی در آموزه‌های خود توهین به انبیا را امری زشت قلمداد می‌کنند.

 

وی با تأکید بر این‌که به اسم آزادی به مقدسات مسلمانان توهین کردن با هیچ قاعده انسانی، اخلاقی، عقلانی و اعتقادی سازگاری ندارد، افزود: هدف از این اقدام بسیار زشت این بود که احساسات مسلمانان را برانگیخته کنند و بعد بگویند که مسلمانان خشونت‌طلب هستند که علمای اسلام باید در این زمینه مراقب بوده و با بهترین روش در مقابل دشمن یعنی وحدت واکنش داده و برای همیشه توطئه‌های دشمن را نابود کنند.

 

مدیر گروه فلسفه و معارف اسلامی دانشگاه بیرجند بابیان این‌که آن‌هایی که دم از حقوق بشر می‌زنند، حقوق بشر و آزادی بیانشان را در چنین جاهایی باید ترجمه کرد، اظهار کرد: آیا میلیاردها مسلمان بشر نیستند و باید به اعتقادات آن‌ها توهین شود. سازمان‌هایی که دم از حقوق بشر می‌زنند در حال حاضر در مقابل این اقدام غیر بشری سکوت کرده‌اند و این موضوع را نادیده می‌گیرند.

 

حجت‌الاسلام شهاب با اشاره به این‌که به بهانه آزادی نمی‌توان به اعتقادات سایر انسان‌ها توهین کرد، گفت: آمریکا ادعای حقوق بشر کرده و اعمال نژادپرستانه را محکوم می‌کند درحالی‌که توهین به اعتقادات مسلمانان توسط نشریات خارجی عین نژادپرستی است.

 

وی با اشاره به این‌که آمریکا به دنبال خلق یک 11سپتامبر دیگر است تا به‌وسیله آن بتواند کشورهای اسلامی را غارت کند، ادامه داد: گروه‌های و جریان‌های مختلف اسلامی باید در این زمینه مراقب رفتار خود باشند تا دشمن با استفاده از رفتارهای آن‌ها چهره اسلام را زشت نکند زیرا دشمن به دنبال رفتارهای افراطی از مسلمانان است تا به این وسیله بتواند به اهداف خود جامه عمل پوشیده و اسلام را یک دین خشن جلوه دهد.

 

استاد حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند بابیان این‌که تهدید غرب و فرانسوی‌ها اهرم خوبی برای اعلام انزجار مسلمانان نسبت به آن‌ها نیست، یادآور شد: بهترین و زیباترین پاسخ در مقابل اقدامات اهانت‌آمیز غرب، وحدت است و مسلمانان با وحدت قادر خواهند بود مرزهای معنوی اسلام را تا جغرافیایی فراتر از منطقه خاورمیانه گسترش دهند. /968/ت302/ب5

 

ارسال نظرات