۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۲۴۱۷۰۰

خبرهای کوتاه از اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ وقف زمین از سوی جانباز شیمیایی دفاع مقدس، تهیه و توزیع بیش از پنج هزار جلدکتاب با موضوع قرآن از محل موقوفه مستشار الملک مشهد و اجرای طرح مهر تندرستی در تربت حیدریه، عناوین خبرهای کوتاه اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی است.
سازمان اوقاف و امور خيريه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، یک جانباز شیمیایی بردسکنی در اقدامی خداپسندانه 4500 متر زمین کشاورزی خود را وقف یک موسسه خیریه کرد.

 

 ابوالفضل عباسپور، جانباز بردسکنی در اقدامی خداپسندانه و خیرخواهانه قطعه زمینی به مساحت 4500 متر مربع به ارزش 160 میلیون ریال را به موسسه خیریه خاتم الانبیا (خانه فرزندان قدر) اهدا کرد.

 

لازم به ذکر است این جانباز سرافراز در سال 1347 در روستای جلال‌آباد این شهرستان به دنیا آمد و در طول سال‌های دفاع مقدس در دو مرحله به جبهه اعزام شد.

 

وی در 30 آذر ماه 1361 در جبهه سومار از ناحیه ساق پای چپ مجروح ودر مرحله بعدی در جبهه بصره در تاریخ 19 مهر 1365 از ناحیه ریه‌ و پوست شیمیایی شده است.

 

فرزق تنها موقوفه حوزه سلامت شهرستان تربت حیدریه

طرح مهر تندرستی در راستای اجرای امینانه نیات واقفین خیر اندیش که از 19 دی ماه سال جاری آغاز شده مربوط به موقوفات حوزه سلامت در خصوص کمک به بیماران کم بضاعت و بی بضاعت است.

 

بنا بر این گزارش، تنها موقوفه شهرستان تربت حیدریه در این خصوص موقوفه ای به نام فرزق شامل یک ساعت آب ازقنات اراضی فرزق می باشد که صرف هزینه های درمانگاه این روستا می شود اما درسال های اخیر به دلیل کمبود آب در آمد سالیانه این موقوفه کاهش یافته است.

 

فرزق نام روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان تربت حیدریه با جمعیتی بالغ بر سه هزار نفر می باشد.

 

تهیه و توزیع بیش از پنج هزار جلدکتاب با موضوع قرآن از محل موقوفه مستشار الملک مشهد

در راستای برگزاری آزمون حفظ موضوعی قرآن کریم بیش از 5 هزارجلد کتاب حفظ موضوعی قرآن کریم در مدارس مقطع ابتدایی ناحیه 5 مشهد توزیع شد.

 

بنا بر این گزارش به دانش آموزانی که در آزمون نمره حد نصاب را کسب کنند از سوی اداره اوقاف گواهینامه طرح حفظ موضوعی قرآن کریم اعطا می شود.

 

گفتنی است اجرای نیت موقوفه مستشار الملک که توسط میرزا محمد رضا مستشار الملک وقف شده چاپ، صحافی و خرید کتب دینی است./930/د101/ب5

 

ارسال نظرات