۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۲۴۱۷۵۱
استاد حوزه و دانشگاه:

تمدنی که توهین را جایز بداند، باب گفت‌وگو را مسدود کرده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نظری شکست و رسوایی‌های اخیر غرب در خاورمیانه و تحریک مسلمانان را از جمله اهداف اهانت اخیر دانست و گفت: اگر تمدنی توهین را جایز بداند در واقع باب گفت‌وگو را مسدود کرده است.
حجت الاسلام مجتبي نظري، استاد حوزه و دانشگاه تبريز

حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، به تحلیل اهداف سردمداران غربی از اسلام‌ستیزی و اهانت به مقدسات اسلامی پرداخت و اظهار داشت: اهانت مجله فرانسوی شارلی ابدو به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) با انتشار کاریکاتور موهن، نخستین و آخرین تحرک غرب علیه اسلام نیست و نخواهد بود.

 


وی ادامه داد: هدف این مجله تجلی مأموریت دشمن و استراتژی اتاق فکر جنگ فرهنگی غرب علیه اسلام است، از این رو مسلمانان سراسر جهان بایستی به صورت شدیدترین شکل ممکن این اقدام مذبوحانه را محکوم کنند، چراکه دشمن هر از گاهی به دنبال آزمایش میزان حساسیت مسلمانان نسبت به مقدسات خود است.

 


حجت الاسلام نظری خاطرنشان کرد: دشمنان می‌خواهند پرچم لیبرال دموکراسی را در همه جای جهان به اهتزاز در آورند، از این رو طرح خاورمیانه بزرگ را اجرا می کنند، در حالی‌که طرح اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی و تفرقه میان مسلمانان و تفرقه بین شیعه با شیعه و تفرقه بین مسلمان و مسیحی و... را تبلیغ و ترویج می کنند.

 


وی با بیان این‌که اهداف پشت پرده فراوانی در توهین نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام وجود دارد، گفت: غرب با استراتژی سان تزو ما را مشغول می کند تا قدس و مسجد الاقصی را تخریب کند و با سرگرمی مسلمانان در جهان به ویژه خاورمیانه امنیت رژیم صهیونیستی را تامین پیگیری می کنند.

 


این استاد حوزه و دانشگاه تبریز شکست و رسوایی‌های اخیر غرب در خاورمیانه و تحریک مسلمانان را از دیگر اهداف این اهانت دانست و گفت: توهین در همه ادیان ممنوع است، به عبارت دیگر به دلایل اخلاقی، انسانی، عقلی، قانونی و شرعی احترام به مقدسات همدیگر در همه ادیان مورد توافق است؛ زیرا اگر تمدنی توهین را جایز بداند در واقع باب گفت‌وگو را مسدود کرده است.

 


وی افزود: عده ای به نام مسیحی آبروی مسیحیت و انجیل را بردند؛ مگر در انجیل آمده که به مقدسات ملل و ادیان دیگر توهین کنید؟ لااقل آزاده مرد باشید و اشتباهات خود را به اسم حضرت مسیح ننویسید. انتظار داریم کلیساها و اسقف ها و پاپ با محکوم کردن این اعمال ننگین،دامن خود را از این ننگ پاک کنند.

 


این استاد حوزه و دانشگاه تبریز ادامه داد: نباید مسلمانان کاری کنند که بهانه دست دشمن بیفتد، مسلمانان در شرایط کنونی باید از توهین و جسارت به مقدسات دیگران جدا خودداری کنند، چراکه یکی از اهداف دشمن تحریک مسلمانان و تروریست معرفی کردن جهان اسلام است.

 


وی انتساب حوادث اخیر اروپا و غرب به نام مسلمانان برای برخورد با تروریست ها را محتمل دانست و گفت: مسلمانان باید وحدت کلمه را اصل قرار دهند و بیداری اسلامی را جدی بگیرند و توهین به یکی از انبیا را توهین به همه انبیا بدانند و اهانت دشمن را دلیل ضعف و بد بختی دشمن بدانند.

 


حجت الاسلام نظری تصریح کرد: مسلمانان در پرتو قرآن و اهل بیت دشمن‌شناسی را تقویت کنند و نسبت به توطئه های تسنن آمریکایی و تشیع انگلیسی بیدار باشند، تا هم از وهابیت تند و طالبان و القاعده و جبهه النصره و داعش و ... و هم از جریان شیرازی‌ها ضربه نخوریم./935/ت302/ب4

ارسال نظرات