۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۲۴۱۹۷۵
مبلغ دینی:

گناه و حبس دعا، سبب کاهش نزولات آسمانی است

خبرگزاری رسا ـ مبلغ دینی گفت: عمر بزرگ‌ترین سرمایه انسان است که اگر آن را به غلفت از دست بدهد دیگر نه قابل خرید و فروش و نه قابل برگشت است، بنابراین باید از لحظه لحظه عمر در مسیر صحیح استفاده کرد.
گناه و توبه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا شریفی سه شنبه شب در جمع مردم کاشان در مسجد شامخی این شهرستان گفت: همه انسان ها با هر نوع مدرک و عنوان و هر قدرتی در برابر مرگ تسلیم هستند و پایان عمر انسان با مرگ امضا می شود و آخرین مُهری که بر پرونده زندگی انسان زده می شود مُهر مرگ است.

وی از لحظه مرگ به عنوان حساس ترین لحظه عمر انسان نام برد و با اشاره به این که اولیا و بزرگان دین نیز از لحظه مرگ هراس داشتند گفت: انسان با اعمال خود در دنیا در آخرین لحظات عمر خود هم می تواند عاقبت به خیر و هم عاقبت به شر شود به این معنی که می تواند با ایمان و یا بی ایمان از دنیا برود.
 
حجت الاسلام شریفی افزایش گناه در جامعه را سبب کاهش نزولات آسمانی دانست و یاد آورشد: افزایش گناه و حبس دعاها باعث شده است امروز یک ماه از زمستان گذشته،  قطره ای از نزولانت آسمانی و بارش رحمت الهی نداشته باشیم.
 
وی با اشاره به این که امیرمومنان(ع) فرمود، دعا حبس شده است و بالا نمی رود گفت: دعا می کنند، اما این دعاها در زیر سقف گناهان حبس شده و بالا نمی رود، از این رو چون گناه مثل چتر روی دعا نشسته نمی گذارد بالا برود.
 
این مبلغ دینی از گناه به عنوان عامل اصلی تمامی مشکلات بشر نام برد و افزود: غیبت عامل بسیاری از گناهان است در حالی که انسان اگر بداند چه راه سخت و دشواری در پیش رو دارد به جای این که مرتکب گناه شود، به اندازه ای که به خدا نیاز دارد عبادت کند.
 
به گفته وی در این بازار دنیا یک چیز ارزان است آن هم گناه است که خیلی ارزان است و تنها چیزی که قُبح آن شکسته شده گناه می‌باشد.
 
حجت الاسلام شریفی با اشاره به این که امیرمومنان(ع) می فرماید به همان اندازه ای که به خدا احتیاج دارید به همان اندازه نیز خدا را عبادت کنید گفت: اگر ما خیلی به خدا نیاز داریم این طریقه نماز خواندن و صحبت کردن با خدا نیست.
 
وی یاد آورشد: امیر مومنان(ع) فرمود به اندازه ای که طاقت سوختن دارید گناه کنید، بنابراین اگر ما طاقت نزدیک شدن به آتش را هم نداریم پس چرا در مراقبت از زبان و چشم و گوش خود غفلت می کنیم.
 
حجت الاسلام شریفی با بیان این که امام عسگری می فرماید خیلی به یاد خدا باشید یاد آورشد: تا زمانی که گرفتاری و مشکلاتی وجود نداشته باشد انسان به یاد خدا نیست اما در صورت کوچک‌ترین مشکلی اگر از پول و زور کاری ساخته نباشد تازه متوجه می شود خدایی هم هست.
 
این مبلغ دینی در ادامه با محکوم کردن اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم گفت: اگر امروز در فرانسه به پیامبر اکرم(ص) اهانت می کنند در ایران نیز ما شیعیان به طریق دیگر و با گناهان خود به پیامبر اهانت می کنیم و سبب آزردگی امام عصر می شویم./1307/پ202/ب4
ارسال نظرات