۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۲۴۱۹۸۶
عضو جامعه قاریان قرآن کریم کشور:

مقابله با گسترش اسلام مهم‌ترین هدف صهیونیست از توهین به پیامبر است

خبرگزاری رسا ـ استاد معارف و علوم دینی دانشگاه و عضو جامعه قاریان قرآن کریم کشور گفت: مقابله با گسترش روز افزون اسلام مهم ترین هدف صهیونیست بین الملل از توهین به پیامبر مهر و رحمت است.
شارلي ابدو

عباس کیفی بجستانی، استاد معارف و علوم دینی دانشگاه های استان خراسان شمالی و عضو جامعه قاریان قرآن کریم کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، ضمن محکومیت شدید تکرار توهین نشریه فرانسوی شارلی ابدو علیه پیامبر اسلام(ص)، اظهار کرد: توهین مجله فرانسوی به پبامبراسلام(ص) ناشی از ترس از گسترش دین اسلام در جهان و افزایش مسلمانان در دنیا است.

 

وی اضافه کرد: اهانتی که در روزهای اخیر به پیامبراسلام(ص) شده نقشه دشمنان دین مبین اسلام برای جلوگیری از رشد فرهنگ و تفکر اسلامی است.

 

کیفی بجستانی خاطرنشان کرد: جنگ و ایستادگی در برابر گرایش مردم کشورهای غربی به اسلام و تغییر افکار آنها نسبت به آموزه‌های اسلام، از مهم‌ترین اهداف صهیونیست در توهین به پیامبر(ص) است.

 

این کارشناس ارشد فقه و حقوق اسلامی در ادامه به بررسی ریشه‌های این گونه اقدامات توهین‌آمیز پرداخت و گفت: توهین به ساحت انبیای الهی به طور عموم و پیامبر مکرم اسلام(ص) به‌صورت اخص، ریشه تاریخی بسیار گسترده‌ای دارد که قرآن نیز به این وقایع بارها اشاره کرده است.

 

کیفی بجستانی اظهار داشت: آنچه مسلم است این که حوادث اخیر فرانسه بهانه‌ای برای شروع موج جدید اسلام‌هراسی و توهین به آخرین فرستاده خداوند و خاتم پیامبران الهی است.

 

به گفته وی انفجارهای به وقوع پیوسته در فرانسه نیز بیش از هر چیز نتیجه سیاست‌های بی‌سرانجام سران کشورهای غربی برای تروریست‌پروری در حوزه جهان اسلام با هدف کاهش حوزه نفوذ دین رحمت و مهربانی است.

 

این مدرس دانشگاه در ادامه با اشاره به اینکه عمل به دستورات دین بهترین پیشرفت و آرامش برای یک جامعه را به دنبال دارد، یادآور شد: بر اساس آموزه های دینی توکل، امید، توبه، خودداری از گناه، تقوا و پرهیزکاری، دعا، صبر اصلاح خویشتن و اصلاح جامعه از دیگر راهکارهای دستیابی به آرامش است.

 

عضو جامعه قاریان قرآن کریم کشور گفت: آرامش به معنای نداشتن هرگونه استرس، نگرانی و اضطراب عصبی در جسم و روح تلقی می‌شود و بر اساس آیات قرآن کریم برخی از اعمال، انسان را به آرامش قلبی می‌رساند.

 

وی افزود: آرامش به معنای احساس امنیت است و بر اساس آیه سوره مبارکه فتح «الَّذِینَ آمَنُواْ وَلَمْ یَلْبِسُواْ إِیمَانَهُم بِظُلْمٍ أُوْلَئِکَ لَهُمُ الأَمْنُ وَهُم مُّهْتَدُونَ؛ کسانى که ایمان آورده و ایمان خود را به شرک نیالوده‏‌اند ایمن بوده و راه درست را یافته اند» آرامش و ایمنی تنها نصیب کسانی می‌شود که از ایمان برخوردارند.

 

کیفی بجستانی اظهار داشت: با تدبر در آیات الهی در می‌یابیم که این مصحف شریف هرگز ما را به چشم‌پوشی از مواهب الهی دعوت نکرده و فقر را ارزش و نعمت به حساب نیاورده است همان گونه که حضرت امیرالمومنین(ع) نیز یکی از ویژگی‌های مؤمن را تلاش برای کسب روزی حلال دانسته است.

 

وی ادامه داد: هرکس باتقوا باشد و صبر پیشه کند خداوند روزی او را می‌دهد؛ ولی هرکس بر اثر کم‌صبری پرده‌دری و شتاب کند و از غیر راه حلال روزی بیاید از روز مقرر او کم شده و روز قیامت نیز مورد بازخواست قرار می‌گیرد./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات