۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۲۴۲۲۹۰
نماینده آیت الله بشیر نجفی در عراق در گفت‎وگو با رسا:

یک میلیون عراقی در کمتر از 24ساعت با فتوای جهاد آیت الله سیستانی به جبهه رفتند

خبرگزاری رسا ـ فرزند و نماینده حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف، فتوای مرجعیت را بسیار تاثیر گذار دانست و بیان داشت که به برکت فتوای مرجعیت بسیاری از مناطق عراق از لوث تروریست‎ها پاک شد.
شخ علي نجفي، فرزند و نماينده حضرت آيت الله بشير نجفي


 

حجت الاسلام علی نجفی، فرزند و نماینده حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، به تاثیر فتوای مرجعیت عراق در مبارزه با داعش اشاره کرد و گفت: در زمان ورود داعش در عراق، فتوای جهاد از سوی مرجعیت سبب شد که طی 24ساعت بیش از یک میلیون نفر از جمعیت 32 میلیون‎ نفری این کشور برای جهاد با جریان ‎تروریستی و تکفیری داعش ثبت نام کنند.


وی افزود: داعش با ایجاد ترس و وحشت برخی از مناطق و روستاهای عراق را فتح می‎کرد اما با ورود جوانان و قهرمانان بعد از فتوای جهاد، دشمنان از ترس عقب نشینی کردند و شکست‎های متوالی متحمل شدند.


شیخ علی نجفی یکی دیگر از آثار صدور فتوای جهاد را اعلام حمایت و پشتیبانی مردم عراق از مرجعیت این کشور خواند و گفت: مردم عراق با حمایت از فتوای جهاد به جهان نشان دادند که همیشه پیرو مرجعیت هستند و  همچنین علما نقش تاثیر زیادی در روند سیاسی این کشور دارد.


وی ادامه داد: مناطق بسیاری از خاک عراق به برکت فتوای مرجعیت از لوث جریان‎های تروریستی پاک شد که به تفصیل می‎توان میزان تاثیرگذاری این فتوا را در عملیات‎ها مورد بحث و گفت‎وگو قرار داد.


نماینده حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی کمک کشورهای بیگانه به تروریست‎ها را محکوم کرد و بیان داشت: دولت عراق با افزایش روابط با کشورهای همسایه و سایر کشورهای تاثیرگذار در مسائل جهان مانع از تقویت تروریست و تبدیل شدن به یک کشور مستعمره شود.


وی تاکید کرد که افزایش سخت‎گیری در ورود و خروج عناصر بیگانه، نحوه تعامل با کشورها و میزان نفوذ آنان در عراق از وظایف دولت این کشور است که سبب کاهش بحران در عراق می‎شود.


شیخ علی نجفی خواستار افزایش وحدت در عراق شد و تصریح کرد: دشمنان با کشتار سه نفر از ائمه مساجد در حمله مسلحانه مهاجمان ناشناس به بخش ورودی شهرستان الزبیر استان بصره درپی ایجاد تفرقه و نفاق در میان مردم عراق هستند.


وی علمیا کشته شده در این عملیات تروریستی را از دشمنان جدی جریان تروریستی داعش خواند و تصریح کرد: این علما همانند رزمندگان عراقی به درجه شهادت نائل شدند. ما به خون این علما احترام می‎گذاریم و به خانواده و بازماندگانشان تسلیت می‎گویم./994/ب901/ک
 

ارسال نظرات