۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۲۴۲۳۱۱
دبیر کل جنبش امت اسلامی لبنان در گفت‎وگو با رسا:

تکفیری‎ها اگر می‎توانستند قرآن را تحریف می‎کردند/ منابع روایی تکفیری‎ها موثق نیست

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل جنبش امت اسلامی لبنان با اشاره به تلاش برخی فرقه ها برای ضربه زدن به اتحاد مسلمانان اظهارداشت: این فرقه ها برای ایجاد تفرقه دست به تحریف وقایع تاریخی می زنند.
شيخ عبدالناصر جبرـ دبير انجمن ملت لبنان

 

عبدالناصر جبری، دبیر کل جنبش امت اسلامی و عضو تجمع علمای لبنان و از علمای اهل تسنن، در گفت و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، ابرازداشت: این گروه ها در صورتی که می توانستند حتی قرآن کریم را هم تحریف می کردند اما خداوند قرآن را از تحریف مصون داشته است.

 

وی افزود: با وجود مشترکات اعتقادی و دینی میان مسلمانان  جهان مسائل اختلافی اوهامی بیش نیست.

 

جبری تصریح کرد: برخی فرقه ها در تلاش هستند تا مسلمانان تصور کنند که هر کدام از آن ها دارای دینی مخصوص به خود است که با دیگران متفاوت است.

 

این عالم اهل تسنن توجه و پرداختن به واقعیت ها را عامل اتحادبخش توصیف و عنوان کرد: توجه به وقایع تاریخی و بزرگنمایی آن ها و ترک واقعیت ها سبب تفرقه مسلمانان خواهد شد.

 

وی گفت: بسیاری از مسلمانان وقایع تاریخی را جزو اعتقادات خود می دانند و به آن ها چنگ می زنند در صورتی که وقایع تاریخی در طول زمان دستمایه تحریف شده اند.

 

جبری بیان داشت: باید توجه داشت که در دوره های گذشته برخی در صدد تحریف احادیث پیامبر اکرم(ص) بودند و حتی تلاش کردند تا قرآن کریم را نیز تحریف کنند اما ارده خداوند آن بود که قرآن از دستکاری انسان در امان بماند.

 

عضو تجمع علمای لبنان اظهارداشت: برخی افراد هنگام نقل روایات از سند تاریخی استفاده نمی کنند و این نشان می دهد که دروغ گو هستند.

 

وی گفت: امروز برخی با سوء استفاده از احساسات مسلمانان این روایات و قصه های دروغ را بیان می کنند.

 

جبری در پایان با اشاره به چگونگی همگرایی بین فرقه های اسلامی گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید که «این امت امت واحد است» در نتیج  گزینه ای جز واحد بودن نخواهیم داشت؛ زیرا وحدت امری اختیاری نیست و مسلمانان باید برای آن گام بردارند./9452/ب913/ک

ارسال نظرات