۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۲۴۲۶۳۱
کارشناس امور دینی:

غرب از الگو شدن جمهوری اسلامی ایران عصبانی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس امور دینی با اشاره به دشمنی غربیان با اسلام و توهین آنها به مقدسات مسلمانان، گفت: دشمن از الگو شدن نظام سیاسی برآمده از نظریه ولایت فقیه در ایران برای سایر کشورهای اسلامی و آزادی خواهان جهان عصبانی است.
دشمن

حجت الاسلام  محمدجواد ارزنده، کارشناس و مبلغ دینی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، دشمنی مستکبران با اسلام را تاریخی و ریشه ای خواند و گفت: از آغاز تا پایان خلقت دو گروه دائما با هم در تقابل هستند، یک طرف این تقابل انبیا(ع) و تابعین آنها و در طرف دیگر، شیطان و هم مسلکانش هستند. این دو جریان هیچ سنخیتی با هم ندارند و تاریخ در مقاطع مختلف زمانی شاهد درگیری آنها است.

 

وی افزود: با تأمل در کلام وحی، علت اهانت های پی در پی غرب به اسلام از جمله طرح کاریکاتورهای موهن و جسارت آمیز به ساحت مقدس پیامبر(ص) آشکار می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: آیه شریفه 120 سوره بقره از این حقیقت پرده برداری می کند؛ وَ لَنْ تَرْضى‏ عَنْکَ الْیَهُودُ وَ لاَ النَّصارى‏ حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدى‏ وَ لَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْواءَهُمْ بَعْدَ الَّذی جاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ ما لَکَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِیٍّ وَ لا نَصیرٍ؛ هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، تا اینکه از آیین آنان پیروی کنی، بگو: «هدایت، تنها هدایت الهی است» و اگر از هوی و هوس‌های آنان پیروی کنی، بعد از آنکه آگاه شده ای، هیچ سرپرست و یاوری از سوی خدا برای تو نخواهد بود. 

 

کارشناس امور دینی با اشاره به وقوع انقلاب اسلامی در ایران و دشمنی مستکبران عالم با این انقلاب، خاطرنشان کرد: سی و چهار سال قبل در این سرزمین حرکتی آغاز شد که امام امت(ره) از آن به انفجار نور تعبیر فرمودند که هدف اصلی آن مبارزه با طاغوت و خاموش کردن ظلمت باطل بود.

 

وی بیان داشت: این انقلاب در این مدت با پرتو افکنی اش منافع دنیای تاریک ستمگران و هوسرانان را روز به روز به پرتگاه نابودی نزدیکتر می کند که از علائم انکار ناپذیر آن می توان به سقوط دیکتاتورهای دست نشانده استکبار اشاره کرد؛ از شاه معدوم ایران و انور سادات مصر تا بیداری اسلامی و واژگونی سران مخلوع کشورهای اسلامی در سالهای اخیر.

 

حجت الاسلام ارزنده با بیان اینکه دشمنان در طول حیات پربرکت انقلاب اسلامی از هیچ دسیسه و مکر و حیله ای برای مقابله با این درخت تنومند فروگذار نکرده اند، خاطرنشان کرد: تحمیل هشت سال جنگ بر ملت ایران، تهاجم فرهنگی، فتنه 87 و 88، تشدید تحریم اقتصادی اخیر، همه به هدف جلوگیری از پیشرفت ملت ایران در عرصه های مختلف است.

 

وی افزود: ملت ایران در طول این سال ها علی رغم همه محدودیت ها، در زمینه پزشکی و سلول های بنیادین، دانش هسته ای، علوم هوا و فضا و پرتاپ ماهواره، صنایع دفاعی و ساخت انواع موشک ها و هواپیماهای جنگنده، ناوشکن و زیر دریایی و انواع سلاح های مورد نیاز نیروهای مسلح، به پیشرفت های بزرگی دست پیدا کرده است.

 

کارشناس امور دینی، عصبانیت دشمنان را ناشی از الگو شدن نظام سیاسی برآمده از نظریه ولایت فقیه در ایران برای سایر کشورهای اسلامی و آزادی خواهان جهان دانست و افزود: از جمله این الگوگیری می توان به ایستادگی ملت و دولت سوریه و عراق و مقاومت مسلمانان و شیعیان در منطقه خاورمیانه و بروز قیام های مردمی و استقرار حکومت های معارض با منافع استکبار جهانی در منطقه آمریکای لاتین اشاره کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: نتیجه الگو شدن ایران اسلامی برای سایر ملت های آزادی خواه، برچیده شدن نظام سلطه در جهان است که در طول سالیان گذشته همواره سرمایه های معنوی و مادی ملت ها را به تاراج برده اند.

 

حجت الاسلام ارزنده در پایان تصریح کرد: نزاع اصلی مستکبران عالم با انقلاب اسلامی بر سر ولایت پذیری است و تنها راه مقابله با آنان، ایستادگی همراه با عزت طلبی، بصیرت، وحدت، همدلی و تبعیت از ولایت فقیه و علمای مجاهد در کشورهای اسلامی و تحت فشار قرار دادن دولتهای خائن است./972/ت302/ب4

ارسال نظرات