۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۹
کد خبر: ۲۴۲۹۱۶
مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر اهواز تشریح کرد؛

زهد در دنیا به دور از افراط و تفریط در سیره پیامبر اکرم

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز در بخش دیگری از سلسله نشست های سیره حضرت رسول اکرم به تشریح زهد در سیره پیامبر اکرم به دور از هرگونه افراط و تفریط پرداخت.
حجت الاسلام سيد جعفر موسوي مدير مدرسه علميه سفيران هدايت حضرت وليعصر اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید جعفر موسوی، مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز، در ویژه برنامه المناقب و الفضائل اهل بیت(ع)، که شامگاه گذشته پنجم بهمن ماه از شبکه الاهواز پخش شد با اشاره به بی اهمیتی پیامبر اکرم(ص) به زینت های دنیوی و این که زهد در دنیا از ویژگی های بارز ایشان بود، ابراز داشت: اخلاق اسلامی به عنوان تنها اعمال ماتأخر انسان هستند.

وی با اشاره به این که زهد به معنای ترک دنیا البته همراه با تفریح و زندگی در برنامه های روزانه افزود: بر اساس دستور قرآن مبنی بر «و جعلناکم امه وسطا» باید در همه کارها از افراط و تفریط خودداری کنیم.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به حدیث «و تجرد، تجرد کاملا عن جمیع رغباتها » عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) به برخی امور نه تنها تمایل نداشت بلکه برای او فاقد اهمیت بودند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) با اشاره به ادامه حدیث «و عاشه عیشه الفقرا» تصریح کرد: ایشان برای جلوگیری از درگیر شدن فکر ایشان به امور ظاهری دنیوی همچون فقیران زندگی می کرد.

وی با اشاره به روایتی درباره کم خوری پیامبر اکرم(ص) و عدم ابراز ناراحتی از این مسأله تأکید کرد: پیامبر اکرم(ص) در حالت گرسنگی و کم خوری همواره روزه می گرفت.

خوردن بیش از حد غذا در شب سبب قضا شدن نماز صبح می شود

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که خوردن بیش از حد غذا در شب از دلایل قضا شدن نماز صبح می شود، بیان داشت: همچنین خوردن غذای بیش از حد سبب ایجاد بیماری های جسمی خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) افزود: پیامبر اکرم(ص) از این که خود سیر و یاران ایشان گرسنه باشند، حیا می کرد.

وی در پایان گفت: مسلمانان به عنوان شیعه و پیرو پیامبر اکرم(ص) باید از ویژگی های اخلاقی ایشان به ویژه صفت زهد در زندگی اجتماعی و فردی خود استفاده صحیحی را داشته باشند./9453/پ203/ب2

ارسال نظرات