۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۲۴۳۰۲۱
مسؤول نمایندگی ولی فقیه درسپاه کاشان:

اسلام حقیقی در دهه فجر انقلاب اسلامی تولدی دوباره یافت

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان گفت: اسلام حقیقی در دهه فجرانقلاب اسلامی تولدی دوباره یافت و خورشید اسلام طلوع دیگری داشت.
حجت الاسلام احسان الله محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت‌الاسلام احسان‌الله محمدی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه درسپاه کاشان بعد از ظهر امروز در آستانه دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران با تبریک سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: آیات الهی وعده پیروزی جبهه حق را بر باطل داده است و با ‌تسلط شایستگان بر زمین و تشکیل حکومت عدالت گستر به دست مصلح حقیقی، حق و حق مداری نیز بر جهان حاکم خواهد شد.

 

وی با اشاره به این تعبیر رهبرمعظم انقلاب از دهه فجر که دهه فجر سرآغاز طلوع اسلام، خواستگاه ارزش های اسلامی و بخشی از تاریخ ما است که گذشته را از آینده جداکرده است گفت: اسلام حقیقی در دهه فجرانقلاب اسلامی، تولدی دوباره یافت و خورشید اسلام طلوع دیگری داشت.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان از دهه فجر به عنوان یکی از مراسم های ملی و عظیم در کشور نام برد و تأکیدکرد: دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی و جشن های بیست و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید با عظمت تر از سال های گذشته برگزار شود.

 

حجت الاسلام محمدی مذهبی بودن، ایمان و معنویت، استقلال وعدم اتکا به قدرت های خارجی، محبوبیت و نفوذ رهبر معظم انقلاب بین مردم، تأثیرگذاری در صدور انقلاب و کوتاه کرن دست استکبارجهانی از سرزمین ایران اسلامی را از ویژگی های شش گانه انقلاب اسلامی دانست. 

  

وی مذهبی بودن را نخستین ویژگی انقلاب اسلامی دانست و افزود: دین و مذهب که همان اسلام ناب محمدی است نقطه حساس و عامل وحدت بخش انقلاب اسلامی در برهه ای از زمان بود که دین هیچ نقشی در مسائل سیاسی و اجتماعی جوامع نداشت.

 

حجت الاسلام محمدی یادآور شد: مذهبی بودن انقلاب اسلامی زمانی بروز و ظهور داشت که هیچ کسی برای دین نقشی قائل نبود و دین را تمام شده می‌دانستند، از این رو در این میان مردم ایران بر اساس اعتقاد به تداوم امامت آن هم در شکل نظریه ولایت فقیه که یک فقیه جامع‌الشرایطی مانند امام خمینی(ره) را در رأس امور داشت در سایه رهنمودهای ولی فقیه حرکت کردند و انقلاب  اسلامی را به ثمر رسانیدند.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان با اشاره به مسأله ایمان و معنویت به عنوان دومین ویژگی انقلاب اسلامی گفت: ایمان و معنویت در انقلاب اسلامی سبب شد تا مردم بدون سلاح و با دست خالی و تنها با قدرت ایمان خود در برابر رژیمی به پیروزی برسند که تمامی ابرقدرت‌های جهان از او حمایت نظامی داشتند.

 

وی عدم اتکال به قدرت‌های جهانی و استقلال را ویژگی سوم انقلاب اسلامی دانست و افرود: در حالی که همه مردم جهان باورشان شده بود اگر کشوری بخواهد در جهان ابراز وجود کند باید متکی به یکی از ابرقدرت های غرب و شرق باشد، ناگهان ملت ایران قیام کرد و تمامی محاسبات سیاسی و نظامی ابرقدرت های جهان را بر هم ریخت و انقلابی را به پیروزی رسانید که در تاریخ گذشته و معاصر نظیر نداشت.   

 

حجت‌الاسلام محمدی همچنین محبوبیت و نفوذ رهبر معظم انقلاب اسلامی را چهارمین ویژگی انقلاب اسلامی نام برد و گفت: روحیه استکبارستیزی و انقلابی امام خمینی(ره) و بعد از او رهبر معظم انقلاب از رهبر ایران شخصیتی محبوب و مردمی به جهان معرفی کرد به گونه‌ای که هر حکمی که از سوی رهبر معظم انقلاب صادر می‌شود مردم آن را به عنوان واجب شرعی و حکم شرعی واجب می‌دانند و بر همین اساس بود که به فرمان امام راحل مردم بدون ترس و هراس از رژیم جنایتکاری که از کشتن زنان و کودکان نیز ابایی نداشت به خیابان ها ریختند و حکومت نظامی را شکستند.

 

وی در ادامه از تأثیرگذاری انقلاب در صدور آن به جهان به عنوان پنجمین ویژگی انقلاب اسلامی نام برد و یادآور شد: با صدور انقلاب مردمی و الهی ایران به رهبری امام خمینی(ره) نه تنها مسلمانان بلکه همه آزادی‌خواهان جهان نیز با اندیشه امام راحل آشنا شدند و خود را ملزم به اجرای فرمایشات امام دانستند و امروز بیداری اسلامی متأثر از صدور انقلاب اسلامی است که امام خمینی از آن به عنوان انفجار نور نام برد و امروز این نور انقلاب اسلامی در قالب بیداری اسلامی در حال گسترش در سراسر جهان است و به همین علت دشمن برای جلوگیری از توسعه آن گروه‌های تروریستی داعش و القائده را به وجود آوردند تا با نام اسلام به اسلام ضربه بزنند و از بیداری اسلامی جلوگیری کنند.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان، کوتاه شدن دست استکبار جهانی و ابرقدرت‌های جهان از کشور و منطقه به عنوان ششمین ویژگی انقلاب اسلامی نام برد و یادآور شد: با پیروزی انقلاب اسلامی نه تنها دست استکبار جهانی و ابرقدرت‌های جهان از ایران کوتاه شد بلکه آن هیمنه و ابهت پوشالی آنها که مردم را رعیت و خود را ارباب جهان می دانستند درهم شکست و فروریخت./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات