۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۲۴۳۰۳۳
عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی:

موج گرایش به اسلام در غرب رو به افزایش است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی (ره) با تاکید بر تبیین نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی، تصریح کرد که امروز موج گرایش به اسلام در اروپا رو به فزونی است و باید قدر این فرصت را دانست.
حجت الاسلام روانبخش
حجت الاسلام قاسم روانبخش عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی (ره) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بابت فعالیت های ضعیف دولت در سیاست خارجه نسبت به غرب و تزلزل، خودباختگی و انفعال آن ابراز تأسف کرد و افزود: امیدی به وزارت خارجه، رایزنان فرهنگی و دیگر مؤسسات و نهادها نیست و گرنه نامه رهبر معظم انقلاب در موقعیت و زمان دیگری نوشته می شود و رهبر معظم انقلاب به صورت دیگری برخورد می کردند.
عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی (ره)ادامه داد: الان وظیفه وزارت خارجه و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را رهبر معظم انقلاب خود به دوش می کشند؛ جوانان مسلمان غرب یعنی انگلیس، آلمان، فرانسه و آمریکا و کسانی که با آنها ارتباط دارند می توانند شبکه اجتماعی سنگینی را در غرب تشکیل دهند و این پیام را با شفافیت خاص خود به گوش تمام عدالت جویان برسانند.
حجت الاسلام روانبخش رهبری مقام معظم رهبری را فراتر از تصورات توصیف کرد و گفت: نامه رهبر معظم انقلاب نشانه ای از رهبریت ایشان فرای مرزهای جمهوری اسلامی ایران بود.
وی ادامه داد: ایشان رهبری کل جهان اسلام را به عهده دارند؛ همانگونه که امام خمینی در نامه ای گورباچف را به حقیقت دعوت کردند ایشان هم باب هدایتی برای جهان غرب باز کردند.
عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی (ره)افزود: البته که نامه مقام معظم رهبری سران کشورهای غربی را نیز شامل می شد لیکن با توجه به اینکه حاکمان و رؤسای آنها زمینه هدایت را در خود از بین برده اند و دشمنان قسم خورده اسلام هستند پس باید نامه خطاب به افرادی نوشته می شد که دارای فطرتی پاک هستند.
حجت الاسلام روانبخش اظهار داشت: زمینه هایی در کشورهای غربی پیدا شده است که با تحقیق به اسلام گرویده اند؛ آقای دکتر لگنهاوزن از جمله این افراد است که مشرف به دین مقدس اسلام شده است و در این زمینه افرادی نیز تلاش های بسیاری در خارج از کشور داشته اند.
وی ابراز داشت: موج اسلام گرایی در آمریکا و اروپا رو به فزونی است و زمینه های خوبی برای این دعوت وجود دارد؛ در شرایطی که اسلام هراسی به اوج خود رسیده است، تبلیغات برنامه ریزی شده دشمن با تابلوی داعش و القاعده به نام اسلام هر فطرت پاکی را به اسلام بدبین خواهد کرد.
عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی (ره)ادامه داد: در این شرایط است که رهبر معظم انقلاب جوانان اروپا و آمریکای شمالی را دعوت کردند که اسلام را از سرچشمه بنوشید نه از طرق انحرافی که موجب نفرت شما می شود؛ اگر از سرچشمه بنوشید به حقیقت خواهید رسید و نقشه های حساب شده رسانه های غربی را برای فریب تان از بین خواهید برد.
حجت الاسلام روانبخش در بیان تأثیر نامه رهبر معظم انقلاب گفت: این نامه بر بزرگسالان نیز تأثیر گذاشته و تأثیر فوق العاده آنها گزارش شده است؛ گرایش به سوی کتاب آسمانی بیشتر شده است؛ قطعاً وقتی رهبر معظم انقلاب به خاطر خدا و با توسل برای هدایت جوانان جدای از اسلام نامه می نویسند بازدهی خواهد داشت.
وی افزود: در صورت لزوم بایستی درباره بعضی از فرازهای نامه رهبر معظم انقلاب تفسیری در اختیار مخاطبان قرار گیرد تا تمام این مطلب را با جان و دل بفهمند و بپذیرند؛ این نامه باید به تمام زبان های زنده دنیا ترجمه شود و علاوه بر پخش در رسانه های بین المللی کشور با رایزنی می توان این نامه را از طریق رسانه های بی طرف بین المللی نیز به گوش جهانیان رساند./836/ت302/ج
ارسال نظرات