۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۲۴۳۰۷۷
عضو هیات علمی دانشگاه تهران:

دلیل درگیری دشمنان با پیامبر اسلام قداست و جایگاه تاریخی آن حضرت است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان این که کار دشمنان تقدس شکنی است, گفت: آنها به این دلیل با اسلام درگیر شده اند که پیامبر اسلام(ص) تقدس تاریخی و سیره محوری دارد.
فياض

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ابراهیم فیاض، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و دکترای فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع)، امروز عصر در همایش تحلیل فیلم مستند «کاریکاتورهای خون آلود» که در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزارشد، گفت: ارتباطات قدرتی دارد که کشور ما نیز وارد آن شده است.

 

وی افزود: در این ارتباطات ما باید مراقب باشیم وارد بازی دشمنان اسلام نشویم، شاید بعضی وقتها سکوت بهتر باشد یعنی باید به صورت مستقیم با آنها روبرو نشویم.

 

روزنامه شارلی ابدو مجله‌ای در مبارزه با مذهب است

عضو هیات علمی دانشگاه تهران در ادامه عنوان کرد: روزنامه شارلی ابدو در غرب مجله‌ای چپ‌گرا است کار آنها مبارزه با مذهب از هر دینی است دو سه هفته قبل از توهین به پیامبر اسلام(ص) نسبت به حضرت مریم(س) اهانت داشتند.

 

فیاض با اشاره به این‌که اکثر مردم فرانسه کاتولیک‌های مومن هستند که مسائل اخلاقی و خانواده برای آنها اهمیت دارد، گفت: ما نباید چهارچوب گروه اقلیت که ضد مردم فرانسه هستند به حساب همه مردم آن کشور بگذاریم، این گروه در راستای ایجاد دوگانگی بین مسلمانان و غرب تلاش می‌کند ما نباید با برخی رفتارها ابزار دشمن شویم.

 

مردم غرب برخلاف سیاستمداران خود تمایل زیادی به اسلام دارند.

این استاد دانشگاه بیان داشت: مردم غرب تمایل زیادی به سمت اسلام دارند این سیاستمداران آنها هستند که بین غربی‌ها و مسلمانان ایجاد دشمنی می‌کنند ما نباید مانند سابق دچار اشتباه رسانه‌ای شده ملت کشوری را با سیاستمداران آنها یکی کنیم.

 

عضو هیات علمی دانشگاه تهران، اظهار داشت: این بازی درازمدت دشمن است که می‌خواهد فضا ایجاد کند آنها در کشتار روزنامه شارلی ابدو داستان‌سازی کردند کار ما این است که ارتباط انحلالی داشته باشیم.

 

فیاض عنوان کرد: ساختار تئوریک آنها در مقابل خدا نیست بلکه در مقابل انسان کامل است، آنها می‌گویند ما دینی را قبول داریم که همه در آن صاحب رای باشند یک مرجع دینی را قبول ندارند امروز گروه داعش، القاعده از این گروه‌ها هستند.

 

در مسحیت و یهودیت انسان کامل تاریخی وجود ندارد.

وی با اشاره به این‌که غرب انسان کامل تاریخی ندارد، افزود: در سنت مسحیت رومی مسیح انسان کاملی است که در نهایت او را خدا معرفی می‌کنند و انسان کامل تاریخی وجود ندارد، یهودی‌ها اصلا تقدسی برای حضرت موسی قائل نیستند تمام متفکران جهان غرب انسان کامل غیر تاریخی را شکل داده و بر همین اساس علوم انسانی غرب بنیان گذاشته شد.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در ادامه عنوان کرد: کار آنها تقدس شکنی است به این دلیل با اسلام درگیر شدند که پیامبر اسلام(ص) تقدس تاریخی و سیره محور دارد پیامبر(ص) افزون بر تقدس زندگی عادی مانند سایر مردم داشته است.

 

شیعیان انگلیسی اعتقادات مردم را می‌شکنند.

فیاض ابراز کرد: الوهیت بخشیدن به پیامبر و ائمه توسط شیعیان انگلیسی سبب شکستن اعتقادات مردم می‌شود ما برای مقابله با این مساله باید سیره پیامبر و ائمه تاریخی را درمقابل دشمن مطرح کنیم.

 

وی گفت: عاشورای امام حسین تاریخی است اما بر اساس آنچه مسیحیت عنوان می‌کند مسیح مانند امام حسین تاریخی نیست مشکل غرب از اینجا نشات می‌گیرد به همین دلیل شروع به الوهیت‌سازی می‌کند.

 

عضو هیات علمی دانشگاه تهران بیان داشت: آنها کاریکاتور پیامبر را عربی کشیده عکس داعشی‌ها و اسلام را عربی جلوه داده و پیامبر عربی را در مقابل ملیت فرانسه قرار می‌دهند.

 

فیاض در پایان خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام تاریخی و فطری است اگر ما در حرکات تند الوهییت‌بخشی به غربی‌ها کمک نکنیم آنها خودشان شکست خواهند خورد جریان فتنه‌انگیر می‌خواهد همه غربی‌ها را عکس آنچه هست جلوه دهد صدا و سیما نباید دچار اشتباه ایجاد دوگانگی شود./807/پ202/ب6

ارسال نظرات