۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۲۴۳۱۱۷
مولوی ملازهی:

وحشت غرب از گسترش اسلام سبب شد تا آن‌ها به پیامبر توهین کنند

خبرگزاری رسا ـ مولوی عبدالرحمن ملازهی از علمای اهل سنت ایران، گفت: دنیای کفر و استکبار از این همه رحمت و مهربانی پیامبر متاثر شده و این اقدامات اهانت آمیزشان ناشی از ترس و وحشت آنها از گسترش اسلام و گرایش مردم به آموزه‌های اسلامی است.
مولوي عبدالرحمن ملازهي از علماي اهل سنت ايران

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری، مولوی عبدالرحمن ملازهی امام جمعه اهل سنت چابهار، درباره اهداف دشمنان از اهانت به مقدسات اسلامی به ویژه ساحت مقدس نبی مکرم اسلام، اظهار داشت: بنده به عنوان یک مسلمان حتی از شنیدن این کلمات نسبت به مقام عظیم پیامبر خاتم(ص) خجالت می‏کشم وحتی شنیدن این نقل قول‌ها هم سخت است؛ زیرا مقام رفیع پیامبر را هیچ بشری نمی‌تواند درک کند جز پرودگار عالم که فرمود «ما ارسلناک الا رحمته للعالمین» که این رحمت حتی کفار را در بر می‌گیرد.

وی افزود: کتاب‌های زیادی در باب سجایا و مکارم و اوصاف نبی مکرم اسلام نوشته شد و حتی غیر مسلمانان در این باره کتاب نوشته اند؛ اما این حرکات شیطانی که از مدت‌ها پیش شروع شده هدفشان این است که دنیا را بهم بزنند و یا می‌خواهند انتقام آن الطاف و مهربانی‌های دین مبین اسلام را بگیرند که همه از تعلیمات عالیه پیامبر سرچشمه می‌گیرد.

امام جمعه اهل سنت چابهار، درباه علت به کار بردن تعبیر انتقام درباره این اقدامات، گفت: این یک تعبیر الزامی است چون پیامبر اسلام برای همه جهانیان و حتی به تصریح علما برای کفار هم رحمت بوده است. وقتی برخورد ایشان را در برخورد با کفار می‌بینیم به این مساله پی می‌بریم که ایشان اصلا لب به نفرین و نابودی نمی‌گشایند و در دعاهایشان هدایت آنها را درخواست می‌کنند و این شأن رحمت للعالمین پیامبر (ص) را می‌رساند.

مولوی عبدالرحمن ملازهی با بیان این که دنیای کفر و استکبار از این همه لطف و رحمت و مهربانی پیامبر متاثر شده است، تصریح کرد: آمار و گزارش‌ها حاکی از این است که هر روز به تعداد کسانی که با ملاحضه مکارم اخلاقی پیامبر (ص) به دین مبین اسلام و آموزه‌های زیبا، انسانی و الهی نبی مکرم اسلام افزوده می‌شود و گرایش به اسلام سرعت عجیبی در این کشورها دارد.

وی تاکید کرد: استقبال از اسلام و گرایش افراد به این دین مبین بسیار زیاد است و دنیای استکبار و کفر از گرایش مردمانشان به اسلام می‌ترسند و این اقدامات ناشی از ترس و وحشت آنها از گسترش اسلام و گرایش مردم به آموزه‌های اسلامی است؛ از این‌رو دست به این اقدامات اهانت آمیز و مذبوحانه و پلید می‌زنند.

این عالم اهل سنت ادامه داد: در نقاط مختلف دنیا مردم روزبه روز مسلمان می‌شوند و این باعث ترس و وحشت غربی‌ها شده است تا شخصیت حضرتش را به گونه ای دیگر معرفی کنند و مورد طعن قرار دهند.

مولوی ملازهی در پاسخ به این سوال وظیفه مسلمانان در قبال این حرکات چیست؟ گفت: همچنان که قرآن وحدت امت را نه سیاسی و مقطعی بلکه به عنوان یک وطیفه دینی مطرح کرده است، امروز نیاز به وحدت داریم و اگر به هر دلیلی تا امروز وحدتمان کمرنگ بوده باید تقویت کنیم و مراقب باشیم به آتش دشمن دامن نزنیم و منسجم شویم و سکوت نکنیم؛ اما فریادی عاقلانه سر دهیم که راهگشای برون رفت از این تنگناها باشد و کفار از این وحدت و انسجام مسلمین درس عبرت بگیرند.

امام جمعه اهل سنت چابهار همچنین درباره تاثیر حرکت‌های افراطی در میان مسلمانان در معرفی نادرست از چهره اسلام و لطمه هایی که به وحدت امت اسلامی می‌زنند، اظهار کرد: این حرکت‌ها از سوی هرکسی باشد، دشمن را امیدوار می‌کند. وقتی آنها رخنه هایی احساس می‌کنند چه بسا از عوامل خود دشمن باشند و در لباس سنی و شیعه ظاهر شوند و عوامل دشمنان باشند و دست به این حرکات بزنند.

وی در پایان تاکید کرد: مسلمانان باید از این حرکات پرهیز کنند و از این تحرکات تفرقه انداز و دل آزار شیعه و سنی که موجب وهن اسلام می‌شود و بهانه به دشمن می‌دهد، دست بردارند./840/د101/ی

ارسال نظرات