۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۲۴۳۴۱۶
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

استکبار جهانی برای ایجاد شکاف در میان پیروان اهل‌بیت تشیع انگلیسی و آمریکایی را علم کرده است

خبرگزاری رسا ـ سرپرست حجاج ایرانی در سریلانکا گفت: جهان استکبار امروز تنها به تفرقه میان شیعه و سنی بسنده نمی‌کند و به دنبال ایجاد شکاف در میان پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) نیز می‌باشد و با راه اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای به ظاهر شیعی سعی دارد تشیع مورد نظر خود را که به فرمایش رهبر معظم انقلاب همان تشیع انکلیسی و آمریکایی است علم کند و عده ای را از مسیر حقیقی دور نماید.
حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكر نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني در سريلانکا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری، در چهارمین روز سفر حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی به سریلانکا جمعی از شیعیان سریلانکا در شهر کلمبو با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.



در این دیدار که با شور و حال خاصی برگزار شد و چند ساعت به طول انجامید، در ابتدا این دیدار سرپرست حجاج ایرانی در سخنانی اظهار داشت: با توجه به فضای کنونی موجود در جهان اسلام و دشمنی‌های مستکبران و کشورهای غربی و جنایات دست نشانده‌های شان یعنی جریان‌های تکفیری، وظایف و نقش شیعیان در جهان اسلام نقشی حساس و محوری است وما نیز می‌بایست بر اساس مشی و مرام اهل بیت (ع)که در جهت وحدت و ایجاد صلح و برادری گام بر می‌داشتند حرکت کنیم.



وی افزود: نگذاریم دشمنان از اختلافات مذهبی سوء استفاده کنند و با شعله ور کردن این اختلاف‌ها میان ما و سایر مسلمانان فاصله ایجاد کند و ما را از همدیگر متفرق کنند.



سرپرست حجاج ایرانی ادامه داد: جهان استکبار امروز تنها به تفرقه میان شیعه و سنی بسنده نمی‌کند و به دنبال ایجاد شکاف در میان پیروان مکتب اهل بیت (ع) نیز می‌باشد و با راه اندازی شبکه‌های ماهواره ای به ظاهر شیعی سعی دارد تشیع مورد نظر خود را که به فرمایش رهبر معظم انقلاب همان تشیع انکلیسی و آمریکایی است علم کند و عده ای را از مسیر حقیقی دور نماید.



وی تاکید کرد: امروزه بر همه واجب است با بصیرت و عقلانیت در مقابل این هجمه‌ها بایستیم و می‌بایست در مقابل مشکلات با صبر و خویشتن داری رفتار کنیم که همان راه و هدف امامان معصوم (ع) است.



بازدید نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از مدرسه اسلامی فاطمه بالغا



حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر در ادامه سفر خود به کشور سریلانکا از مدرسه دخترانه فاطمه بالغا بازدید کرد و در جمع معلمان، کارمندان و دانش آموزان این مدرسه به سخنرانی پرداخت.



وی اظهار داشت: وظایف زنان و دختران مسلمان الگو گیری از سیره زنان و بانوان نمونه اسلام همچون حضرت خدیجه کبری (س) و فاطمه زهرا (س) می‌باشد و شایسته است با تاسی از این بانوان بزرگوار مادرانی دانا و توانا برای فردای جامعه باشید.



نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در ادامه افزود: جامعه و نسل آینده حاصل تربیت هایی است که از دامان مادران بر می‌خیزد، پس هرچقدر بر تربیت دختران و بانوان کوشیده شود در حقیقت در جهت تربیت نسل آینده تلاش شده است.



بازدید نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت از مدرسه خواهران عایشه


در این بازدید که با دیدار دانش آموزان این مدرسه با نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی همراه بود ایشان در سخنانی به اهمیت علم آموزی و نقش تعلیم و تربیت در اسلام اشاره کرد.



سرپرست حجاج ایرانی از فارغ التحصیلان جامعه المصطفی العالمیه در سریلانکا بازدید کرد



حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر در این بازدید، با اعضای هیئت علمی این مرکز و جمعی از دانشجویان دیدار کرد.



وی در این دیدار به اهمیت وحدت میان شیعیان و اهل سنت و برنامه ریزی برای ارتباط با همه نسل‌ها و مذاهب اشاره نمود و بیان داشت: در حال حاضر باید از اقدامات احساسی و عجولانه پرهیز کرد و در همه امور و تعاملات، تدبیر، منطق و رفتار عاقلانه را سر لوحه کارها قرار داد که این همان مکتب فخیم و فاخر اهل بیت علیهم السلام است و بر همه ما و اجب است، هوشیارانه به تبیین معارف اهل بیت (ع) بپردازیم و با بیان زیبایی‌های این مکتب، دل‌های حقیقت جو را به راه هدایت جذب و وصل کنیم./840/د102/ف

 

ارسال نظرات