۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۲۴۳۹۶۰

مراسم سالروز شهادت حضرت معصومه در بوشهر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم سالروز شهادت حضرت فاطمه معصومه(س) در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهر بوشهر برگزار شد.
مراسم شهادت حضرت معصومه در بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، پیش از ظهر امروز مراسم سالروز شهادت حضرت معصومه(س) در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهر بوشهر برگزار شد.

 

حجت الاسلام علی حسین زاده در مراسم شهادت بنت موسی بن جعفر(ع) که امروز برگزار شد، گفت: گسترش حکومت اسلامی در زمان حضرت محمد(ص) با تعدد بسیار کم یاران، یکی از معجزات الهی بود و ما طلاب در عصر خودمان وظیفه داریم که سیره رسول الله را در بین مردم جامعه اسلامی ترویج و گسترش بدهیم.


 
وی با بیان اینکه دوران طلبگی، عمر با برکتی است که باید در زیر سایه توجهات امام زمان (عج)، به امر تبلیغ دینی بپردازیم، افزود: پیامبر اسلام (ص) با محوریت وحدت موجب بسیاری از تغییر و تحولات در دوران حکومت اسلامی خود شده و با هدایت های خود بر محور قرآن، صلح را در بین قبایل عرب ایجاد کردند.

 
وی با اشاره به اینکه امر تبلیغ برای طلبه ها و روحانیان یک جهاد است، ادامه داد: مطلع حضرت محمد مصطفی (ص) بحث هجرت و جهاد پیامبر اسلام بود که در سال نهم بعد از فتح مکه، قبیله ها آمدند با پیامبر بیعت و پیمان بستند و در آن زمان حکومت اسلامی حضرت محمد(ص) شکل کامل به خودش گرفت و هجرت رسول خدا، ثمرات بسیاری نیز داشت و هجرت پیامبر اسلام به منظور فتح قلوب مردم قبایل به سمت مسیر الهی و صراط مستقیم دین بود.


 
حجت‌الاسلام حسینی به حکومت ستم شاهی و مجاهدت های امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: امام راحل نیز برای شکل گیری انقلاب اسلامی ایران و حاکم شدن حکومت دینی و عدالت خواهی و خدمت رسانی به مردم جامعه دست به هجرت و جهاد فی سبیل الله در راه خدا زد که اکنون برکات این انقلاب فراگیر شده است و موج الگویی بیداری اسلامی از انقلاب ایران به سراسر جهان عرضه شده است و موجب پیروزی هایی در کشورهای منطقه نیز شده است.


 
وی تصریح کرد: دشمنان در صدر اسلام، در زمان قیام امام حسین(ع) و بعد از قیام مختار و در حال حاضر به دنبال قطع کردن ریشه اصلی این قیام الهی و اسلامی هستند.


 
این سخنران مذهبی با بیان اینکه حضرت معصومه از لحاظ علم و دانش در بین فرزندان حضرت موسی بن جعفر (ع) از برتری خاصی برخوردار بودند، بیان کرد: بهترین مکتب حدیث شیعی در زمان حضرت معصومه (س) در شهر قم شکل گرفت و کریمه اهل بیت در دوران خود در این شهر به تحصیح و تدوین اصولی حدیث شیعی پرداختند و این بانو با سیره ولایتمدار و شجاعانه به منظور گسترش علوم اسلامی و بیعت با برادرش امام رضا (ع) به ایران هجرت کرد و شهر قم به برکت هجرت و ترویح حدیث شیعی و علوم دینی از سوی حضرت معصومه (س) به پایتخت مرکزی کشورهای اسلامی تبدیل شده است.


 
این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: طلبه ها سربازان امام عصر(عج) هستند و این نورانیت وظیفه تبلیغی و هجرتی شما را سنگین تر کرده است و باید مطابق با هدایت های رهبر معظم انقلاب آیت الله امام خامنه ای، جامعه خود را مدیریت دینی کنید.


 
لازم به ذکر است که مراسم سوگواری وفات حضرت معصومه(س) که با حضور آیت الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر برگزار شد و این آئین عزاداری با مداحی حاج حسن مالکی نژاد خاتمه یافت./833/پ203/ب4

ارسال نظرات