۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۲۴۴۱۷۹
با هدف محکومیت اهانت به پیامبر اسلام؛

دومینوی بزرگ رحمة للعالمین در دانشگاه بیرجند اجرا می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه بیرجند همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی از اجرای دومینوی «رحمة للعالمین» باهدف محکومیت اهانت به رسول خدا (ص) خبر داد.
اهانت به پيامبر

حجت‌الاسلام محمدعلی جعفری، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، بابیان این‌که دهه مبارک فجر، ایام به ثمر رسیدن مجاهدت‌ها و جان‌فشانی‌های مردان وزنان آزاده ایران سرافراز و کلید گشاینده درهای فتح و پیروزی به روی ملت بزرگ ایران است، گفت: این دومینو به دلیل اهانت مجله فرانسوی به پیامبر (ص) با نماد محمد پیامبر رحمت به نمایش گذاشته می‌شود.

 

وی بیان این‌که این دومینو 13بهمن‌ماه اجرا می‌شود، ادامه داد: این دومینو از 80هزار قطعه ساخته می‌شود که در نوع خود بی‌نظیراست.

 

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه بیرجند افزود: پیش از انقلاب هیچ مؤسسه آموزش عالی در خراسان جنوبی وجود نداشته اما به برکت انقلاب در حال حاضر هشت دانشگاه در شهر بیرجند فعالیت دارد.

 

وی بابیان این‌که دانشجویان در دانشگاه بیرجند در 40کد رشته دکترا تحصیل می‌کنند، افزود: همچنین این دانشگاه دارای 128کد رشته کارشناسی ارشد و 100 کد رشته کارشناسی است.

 

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه بیرجند بابیان این‌که در دانشگاه بیرجند 13هزار دانشجو تحصیل می‌کنند، افزود: پنج دانشکده اقماری زیر نظر دانشگاه بیرجند در شهرستان‌های استان فعال است.

 

حجت‌الاسلام جعفری بابیان این‌که هم‌اکنون در خراسان جنوبی 48هزار دانشجو مشغول تحصیل هستند، افزود: به برکت انقلاب اسلامی هم‌اکنون در همه شهرهای استان دانشگاه راه‌اندازی شده است.

 

وی تصریح کرد: دانشگاه بیرجند در سطح کشور ازلحاظ کیفی و کمی وضعیت بسیار مطلوبی دارد به‌گونه‌ای که ازنظر قبول شدن دانشجویان در مقاطع بالاتر، این دانشگاه رتبه چهارم را در کشور کسب کرده است.

 

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه بیرجند از برگزاری 30عنوان برنامه به مناسبت دهه فجر در دانشگاه بیرجند خبر داد و گفت: در این ایام چهار پروژه عمرانی در دانشگاه بیرجند افتتاح می‌شود که شاخص‌ترین این پروژه‌ها افتتاح خوابگاه سرو (چهار) دانشگاه بیرجند با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم است.

 

حجت‌الاسلام جعفری، گازرسانی به پردیس شهدای این دانشگاه و محوطه‌سازی دانشکده کشاورزی را از دیگر پروژه‌های عمرانی این دانشگاه عنوان کرد.

 

وی، فضاسازی و آذین‌بندی محیط دانشگاه، زنگ انقلاب و پخش سرودهای انقلابی در سطح دانشگاه در لحظه ورود تاریخی امام خمینی (ره) بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران و حضور دانشگاهیان در مراسم مشترک آغاز دهه فجر در میدان امام خمینی (ه) بیرجند را از برنامه‌های اولین روز از دهه مبارک فجر در دانشگاه بیرجند عنوان کرد.

 

وی ادامه داد: عطرافشانی و گل‌باران یادمان شهدای دانشجو و مزار شهید گمنام دانشگاه بیرجند، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران دانشگاهی، شرکت گسترده دانشگاهیان در برنامه‌های دهه فجر به‌ویژه نماز وحدت‌بخش و دشمن‌شکن جمعه و حضور پرشور اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه بیرجند در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن از دیگر برنامه‌های این دانشگاه در سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

 

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه بیرجند با اشاره به برنامه‌های فرهنگی دانشگاه بیرجند یادآور شد: برگزاری نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه در روز انقلاب اسلامی، استحکام خانواده، زنان و سبک زندگی ایرانی و اسلامی برپایی کرسی آزاداندیشی دانشجویی و کارگاه آموزشی تحکیم بنیان خانواده با تأکید بر آسیب‌های اجتماعی با حضور دکتر نارنجی‌ها از برنامه‌های ویژه‌ ایام‌الله دهه فجر در دانشگاه است./968/ت302/ب5

 

ارسال نظرات