۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۲۴۴۳۱۵
مسؤول دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های لرستان مطرح کرد؛

ضرورت آشنایی روحانیان با مسائل روز جامعه

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های لرستان با بیان این که دانشگاه ها در ارتقای فرهنگ جامعه نقش بسزایی دارند، گفت: حضور روحانیان در دانشگاه ها ضروری است و این قشر باید با مسائل روز آگاه باشند.
حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌‌الاسلام سیداسماعیل حسینی، مسؤول دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های لرستان، صبح امروز، در کارگاه آموزشی ائمه جماعات دانشگاه‌های استان که در دانشگاه فرهنگیان خرم‌آباد برگزار شد، با اشاره به حضور علما و طلابی که در دانشگاه ها فعالیت می کنند، گفت: حضور روحانیان در دانشگاه ها در جهت آگاه سازی دانشجویان و پاسخگویی به شبهات امری ضروری است.

 

حجت الاسلام حسینی بیان داشت: روحانیان، طلاب و علما وظیفه سنگینی در برابر دانشجویان برعهده دارند.

 

وی با بیان این که باید شاکر خداوند باشیم که در دوره‌ای زندگی می‌کنیم حکومتی مبتنی بر معنویت سر کار آمده است، افزود: باید قدردان و شکر گذار باشیم.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به نقش روحانیان و علما در دانشگاه ها بیان داشت: این افراد باید با توجه به نیازهای جامعه و شرایط امروز دانشگاه ها وظایف خویش را به خوبی انجام دهند.

 

وی با بیان این که باید راهی را که امام راحل(ره) برای ما باز کردند ادامه دهیم، تأکید کرد: باید در ترویج آرمان های انقلابی امام(ره) به نسل های آینده تلاش کنیم.

 

حجت الاسلام حسینی افزود: عظمت و عزتی که امروز در دنیا داریم  و انقلاب بزرگی که احیاگر اندیشه های دینی و مکتب الهی است از برکات اما م راحل است.

 

مسؤول دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های لرستان بیان داشت: در راستای توانمندی طلاب و روحانیان باید کارگاه های آموزشی با موضوعات گوناگون برگزار شود.

 

وی تصریح کرد: در راستای نقش آفرینی علما، طلاب و روحانیان در دانشگاه، این افراد باید مسلح به مباحث و مسائل روز باشند.

 

حجت الاسلام حسینی بحث مهدویت را از مسائل مهم بیان کرد و عنوان داشت: این موضوع باید به خوبی مورد توجه قرار گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: در راستای آسیب‌شناسی بحث مهدویت، پاسخگویی به سؤالات و شبهات دانشجویان در رابطه با مهدویت باید دوره های آموزشی بیشتری برگزار شود.

 

مسؤول دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های لرستان خاطرنشان کرد: ما با حضور در دانشگاه‌ها و شرکت در این کارگاه‌های آموزشی، با ارائه نظرات خویش در جهت آگاه سازی دانشجویان ورفع شبهاتی که نسبت به مسائل دینی در بین دانشجویان وجود دارد، تلاش می‌کنیم./9459/پ202/ب4

ارسال نظرات