۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۲۴۴۳۳۷
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا:

غلبه عقلانیت ابزاری بر عقلانیت دینی از چالش های مهم امروز نظام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا، غلبه عقلانیت ابزاری بر عقلانیت دینی را یکی از چالش های مهم امروز نظام اسلامی دانست و گفت: امروز عده ای به دنبال جایگزین کردن عقلانیت ابزاری در کشور هستند.
نماينده ولي فقيه در سپاه کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام یدالله غلامی، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا امروز در یادواره شهدای روحانی مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر، با اشاره به این که تا قبل از پیروزی انقلاب ساختار قدرت دردنیا دو قطبی بود، گفت: بخشی از دنیا را غرب اداره می کرد و بخشی دیگر را شرق و شوروی اداره می کرد.

 

وی افزود: دنیای غرب و شرق تلاش کردند تا قدرت دیگری در جهان ظهور نکند تا شریک دیگری داشته باشند و در اتاق فکر خود  به این نتیجه رسیده بودند که تا چند دهه دیگر قدرت جدیدی در دنیا ظهور پیدا نمی کند.

 

حجت الاسلام غلامی ادامه داد:  بلوک شرق و غرب به همین دلیل آسوده خاطر بودند، اما در همان ایام انقلابی با هدف و شعار دینی به رهبری روحانیت رقم می خورد و نظم دو قطبی دنیا را به هم می زند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به این که دشمنان از همان روز های نخست پیروزی انقلاب دشمنی خود علیه انقلاب را آشکار کردند، افزود: 22 بهمن 57 انقلاب اسلامی پیروز شد و 23 بهمن همان سال در کردستان واقعه تجزیه طلبی با حمایت غرب به ویژه آمریکا آغاز شد.

 

وی با بیان این که بعد از فروپاشی شووری با پیش بینی امام راحل، غرب خودش را یکه تاز دنیا دید، گفت: به همین دلیل آنها نظم نوین جهانی را مطرح کردند و گفتند این دنیا باید یک کدخدا داشته باشد و آن هم ما هستیم.

 

حجت الاسلام غلامی با اشاره به این که انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا، امام راحل، رهبر معظم انقلاب و روحانیت آگاه و حضوردر صحنه مردم، این خواب غربی ها آشفته برایشان تعبیر شد، گفت: امروز انقلاب اسلامی به قدرتی در برابر غرب تبدیل شد و نظم آنها را در جهان به هم زد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا ادامه داد: دشمنان در دهه 70 توطئه حساب شده ای را در کوی دانشگاه راه انداختند که با اشاره رهبری مردم حماسه 23 تیر را خلق کردند و یک دهه کار کردند و فتنه سال 88 را راه انداختند که هشت  ماه کشور را به آشوب کشیدند که بازهم با حضور در صحنه و به موقع مردم در نهم دی سال 88 این فتنه خاموش شد.

 

وی با بیان این که دشمنی ها دشمنان با پیشرفت ایران اسلامی همچنان ادامه دارد، ادامه داد: زمانی ما می توانیم آسوده خاطر باشیم که یا ما از آرمان های خود برگردیم یا دشمن از دشمنی هایش دست بردارد که هیچ کدام امکان پذیرنیست.

 

حجت الاسلام غلامی در ادامه سخنان خود به چالش های بین المللی نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و با بیان این که جنگ منطقه ای و بین المللی در دنیای اسلام یکی از این چالش ها است، ادامه داد: جنگ امروز در عراق و سوریه از سوی استکبار جهانی به دنیای اسلام تحمیل شده است.

 

وی ترویج جریان های انحرافی در اسلام را از دیگر چالش های منطقه ای دنیای اسلام دانست و خاطرنشان کرد: این مسائل باید امروز بیشتر مورد توجه علما قرار گیرد.

 

حجت الاسلام غلامی با اشاره به این که انحراف و جریان های انحرافی دراسلام را باید در سه بخش ببینیم، افزود: یکی از این جریان های انحرافی اسلام تکفیری است که عربستان آن را ترویج می کند که رد پای آن در دنیای اسلام دیده می شود.

 

وی افزود: دومین جریان انحرافی در منطقه اسلام سکولاراست که ترکیه به دنبال ترویج آن است.

 

نماینده ولی فقیه سپاه کربلا با بیان این که سومین جریان انحرافی امروز دنیای اسلام شیعه افراطی است، ادامه داد: برخی از علمای شیعه پشت سر این جریان هستند.

 

وی افزود: این جریان با امکاناتی که در اختیار دارند به انحراف ها دامن می زنند به ویژه در جلسات مذهبی نظیر هیأت های مذهبی، عزاداری و محرم به وضوح دیده می شود.

 

حجت الاسلام غلامی با بیان این که رسانه های غربی به ویژه بی بی سی ساعت ها برنامه و کانال ماهواره ای آنها را تبلیغ می کنند، گفت: این در حالی است که همین شبکه ها حاضر نمی شوند حرکت بیست میلیونی عزاداران حسینی در اربعین را حتی پنج دقیقه هم پخش کنند.

 

وی ادامه داد: شبکه بی بی سی حاضر نمی شود جمعیت بیست میلیون عاشقان حسینی را که کیلومتر ها طی کردند تا به کربلا برسند حتی چند دقیقه پخش کند، اما سخنرانی های این جریان انحرافی در شیعه را ساعت ها تبلیغ می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا افزود: جریان انحرافی شیعه نقطه مقابل جریان تکفیری به سرکردگی عربستان و دیگر کشورهای عربی است.

 

وی در ادامه سخنان خود به برخی چالش های داخلی نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمنان ما دیگر از بیرون نمی تواند نظام و انقلاب را شکست دهند و همه سرمایه گذاری ها آنها برای داخل کشور است.

 

حجت الاسلام غلامی در ادامه با تأکید براین که رسالت امروز روحانیت با گذشته بسیار متفاوت است، افزود: رابطه امروز روحانیت با مردم تنها بیان احکام دینی نیست بلکه این رابطه امروز رابطه امت و امام است.

 

وی با بیان این که تراز امروز روحانیت باید تراز حاکمیت دینی باشد، افزود: امروز دنیا به جایگاه ولی فقیه اعتراف دارند اما متأسفانه برخی ها به دنبال اعلم می گردند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به این که جریان سازی در داخل کشور یکی از چالش های داخلی انقلاب اسلامی است، افزود: برخی ها با مطرح کردن جریان تند رو، میانه رو و کند رو به دنبال گرایش مردم به سمت میانه روی هستند.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که عده ای امروز تلاش می کنند کشور را به سمت دموکراسی محتوایی سوق دهند، خاطرنشان کرد: دموکراسی در دنیا تعریف دارد، مدلی که ما پذیرفتیم دموکراسی سیتمی بوده نه محتوایی، یعنی شکل آن را پذیرفتیم که در قالب دین ما می خواهیم آن را پیاده کنیم.

 

حجت الاسلام غلامی با اشاره به این که دموکراسی محتوایی یعنی راه تشخیص حق و باطل مردم هستند، گفت: یعنی هیچ نگاهی جز نگاه مردم وجود ندارد و تشخیص همه چیز با مردم است و این همان اومانسیم مورد نظر غرب است.

 

وی با بیان این که انقلاب ما دینی است، ادامه داد: در موکراسی محتوایی به آرامی مردم را جاگیزین خدا می کنند و دیگر باید خدا را کنار گذاشت و دموکراسی محتوایی رضایت مردم را بر رضایت خدا مقدم می داند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به این که اساس اختلافات جریان های سیاسی در کشور این است ما دموکراسی را پذیرفتیم و محتوای آن باید در کشور پیاده شود، گفت: طرح کنندگان این نوع دموکراسی اعتقاد دارند، مردم رأی دادند و دیگر شما نباید حرف بزنید و این همان اومانسیم و خطرناک است و پرچم دار مقابله با این جریان رهبری است که باید از ایشان حمایت کنیم.

 

وی با بیان این که دموکراسی محتوایی یکی از چالش های مهم امروز نظام اسلامی است، گفت: عده ای به دنبال ترویج و پیاده سازی آن در کشور هستند این در حالی است که ما می گوییم همه باید بر محور دین و فدای دین شوند و مسؤولان نباید دین را فدای جایگاه دین کنند نه این که دین را فدای خود و جایگاه خودشان کنند.

 

حجت الاسلام غلامی با اشاره به این که چالش دیگر امروز نظام اسلامی غلبه عقلانیت ابزاری بر عقلانیت دینی است، افزود: عقلانیت ابزاری فایده گرا و سودمحور است و می گویند باید ببنیم که مذاکره با آمریکا برای ما سود دارد یا نه و شاید فردا کنار آمدن با صهیونیست ها ممکن است برای ما فایده ای داشته و نباید از آن بگذریم این درحالی است که این ها از خط قرمزهای انقلاب است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان این که نگاه به بیرون به جای نگاه به درون است از دیگر چالش های داخلی نظام اسلامی است، گفت: عده ای در کشور می گویند با نگاه به بیرون می توانیم مشکلات را حل کنیم./950/پ202/ب1

ارسال نظرات