۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۲۴۴۶۰۶
پژوهشگر سنگالی در گفت‎وگو با رسا:

فرقه های افراطی مبلغان اسلام آمریکایی هستند

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر و فعال مذهبی سنگال با بیان این که افراط زمینه خشونت است، اظهارداشت: فرقه های افراطی نماینده و مبلغ اسلام آمریکایی در منطقه هستند که باید با آن ها مبارزه کرد.
شيخ شعيبو کيبه محقق سنگالي

 

شیخ شعیبو کیبه، پژوهشگر و فعال مذهبی سنگال در گفت و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، با اشاره به تلاش غرب برای تخریب چهره اسلام ابراز داشت: این کشورها به کمک برخی جاهلان در کشورهای اسلامی به تأسیس فرقه هایی پرداختند که به نمایندگی از خود عمل کنند.

 

وی افزود: این فرقه های افراطی با استفاده از نام و عناوین اسلامی دست به جنایت هایی می زنند که هیچ ضمیری آن ها را نمی پذیرد.

 

این محقق سنگالی با اشاره به فعالیت این فرقه های افراطی گفت: این فرقه ها شرایط دشواری پیش روی مردم قرار می دهند و از آن ها می خواهند که با اجرای آنها اسلام خود را نشان دهند در صورتی که اسلام دین گذشت و میانه روی است. هدف آن ها از این فعالیت ها تخریب چهره روشن اسلام و مبارزه با میانه روی است.

 

شیخ کیبه با اشاره به اهمیت توجه به آموزه های اسلامی و تلاش برای تحقق آن ها ابراز داشت: تمسک به قرآن کریم و اهل بیت(ع) و تقویت دین مداری تنها راه تحقق آموزه های اسلامی است.

 

 محقق سنگالی در ادامه گفت: هر چند که ریشه های خشونت تنها به یک عامل باز نمی گردد اما از مهم ترین عوامل خشونت افراط گرایی است.

 

وی در پایان گفت: دلیل گرایش دست جمعی مردم در زمان پیامبر اکرم(ص) روان بودن آموزه های آن بود بنابراین قرار دادن شرط های دشوار پیش روی مسلمانان و تندروی به معنای مبارزه با اسلام است./9452/ب913/ک

ارسال نظرات