۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۲۴۵۰۶۳

انتقاد سازمان‌های بین المللی از سلب تابعیت شهروندان بحرینی

خبرگزاری رسا ـ سازمان‌های عفو بین الملل و حمایت از روزنامه نگاران از اقدام مقام‌های بحرینی در سلب تابعیت شهروندان معترض انتقاد کردند.
اعطاي تابعيت در بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان عفو بین الملل و کمیته حمایت از روزنامه نگاران و اهالی رسانه امروز از اقدام روزافزون مقام‌های بحرینی در سلب تابعیت مخالفان این کشور انتقاد کرده و تاکید کردند آن‌ها با این کار می خواهند مخالفان را ساکت کنند.

 

سازمان عفو بین الملل پس از اینکه بحرین روزشنبه از سلب تابعیت 72 شهروند این کشور خبر داد، در بیانیه‌ای از منامه خواست این تصمیم را لغو کند زیرا با این کار سبب می شود شهروندان بدون وطن بمانند و همچنین این سازمان بین المللی از مقام‌های بحرین خواست دست از هدف قراردادن مخالفان بر دارند.

 

ازسوی دیگر کمیته حمایت از اهالی رسانه و روزنامه نگاران نیز با اشاره به فهرست سلب تابعیت شدگان دربحرین، اعلام کرد دست کم چهارروزنامه نگار نیز جزء سلب تابعیت شدگان هستند.

 

شریف منصور هماهنگ کننده کمیته خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: روزنامه نگاران بحرینی که جرأت می کنند مقام‌ها را نقد کنند و نظرات خود را بیان کنند با خطرهای جدی و به ویژه پیگرد قضایی یا زندان مواجه می شوند.

 

وی افزود: اکنون بحرین عزیزترین چیز یعنی وطن و تابعیت آن را نیز از آن‌ها می گیرد.

 

بحرین اتهام این 72 نفر را انجام فعالیت‌های ضد منافع کشور دانسته و هدف از انجام این کار را حفظ امنیت و ثبات این کشور و مقابله با تهدیدهای تروریستی اعلام کرده است.

 

مخالفان بحرینی بارها تاکید کرده‌اند با وجود اعمال خشونت و سرکوب از سوی نیروهای دولتی، آنان همچنان روش‌های مسالمت آمیز در اعتراضات خود در پیش گرفته‌اند.

 

مخالفان برحل اختلافات به روش‌های مسالمت آمیز به عنوان تنها راه اعتراض در جنبش‌هایی که خواهان حقوق مشروع خود هستند، تاکید کرده و از مقامات رژیم آل‌خلیفه خواستند از روش‌های امنیتی در برخورد با بحران سیاسی موجود در کشور دست بردارند و تعهدات خود را در قبال مردم بحرین و جامعه بین المللی و به خصوص توصیه‌های کمیته حقیقت یاب و شورای جهانی حقوق بشر در باره آزادی همه دستگیر شدگان عقیده و بیان به کار بندند و افرادی که حقوق بشر را نقض کرده‌اند، بازخواست کنند و به درخواست‌های سیاسی مردم این کشور پاسخ دهند./994/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات