۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۲۴۶۲۳۰
استاد حوزه علمیه:

کاهش نزولات آسمانی نتیجه عملکرد انسان ها است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: کاهش نزولات آسمانی، نتیجه عملکرد انسان است که چنین شرایطی را برای خودش ایجاد می کند.
حجت الاسلام مرتضي صادقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مرتضی صادقی استاد حوزه علمیه سه شنبه شب در جمع عزادارن هیئت بازاری های کاشان در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان علی بن امام باقر (ع) مشهد اردهال کاشان با اشاره به این که سنت های الهی تغییر ناپذیر هستند، افزود: سنت یعنی اموری که به اراده خدا هیچ تخلفی در آن پدید نمی آید.

 

وی افزود: خداوند با توجه به عملکرد ما انسان ها، شرایط را برای ما ایجاد می کند و ما در هر لباس و منصبی که باشیم، در مقابل خداوند متعال یکسان هستیم.

 

حجت الاسلام صادقی گفت: اگر اعمالی نیک، پسندیده و مطابق با آموزه های دینی داشته باشیم، لطف خداوند نیز شامل حال ما خواهد شد و در دنیا و آخرت از برکات اعمال خود بهره مند خواهیم شد.

 

این مبلغ دینی با اشاره به این که در زمان حضرت سلیمان خشک سالی به وجود آمده بود و برف و باران بر مردم نازل نمی شد، افزود: در آن زمان سرسبزی و خرمی دشت و صحرا از بین رفته بود و خشک سالی و قحطی مردم را نگران کرده بود.

 

وی افزود: حضرت سلیمان و اطرافیان او دست به دعا برداشتند تا از خداوند درخواست نزول برف و باران کنند تا از وضعیت قحطی خارج شوند.

 

وی با اشاره به این که خداوند یکی از سوره های قرآن را مورچه انتخاب کرده است، افزود: حضرت سلیمان در مسیری که برای دعا کردن طی می کرد به مورچه ای برخورد کرد که در حال دعا بود و به تمام مورچه ها دستور داد که به لانه خود برگردند.

 

وی ادامه داد: این مورچه به بقیه مورچه ها گفت که یاران حضرت سلیمان بی شعور هستند و شما را زیر پا له می کنند، از این رو به لانه خود برگردید.

 

حجت الاسلام صادقی افزود: در آن زمان مورچه برای نزول باران دعا کرد و حضرت سلیمان از یاران خود خواست برگردند، چرا که مورچه دعا کرد و باران به واسطه دعای مورچه شروع به باریدن کرد.

 

این مبلغ دینی گفت: افزایش کلاهبرداری ها، اختلاس، ظلم، چشم چرانی و بی رحمی کاهش نزولات آسمانی را به دنبال داشته است و دعاها مستجاب نمی شود، از این رو امیدواریم در زمان باقی مانده از زمستان، خداوند باران خود را بر ما نازل کند.

 

این مبلغ دینی با اشاره به این که امام راحل در نامه ای که به فرزند خود ارسال کرد، بی شعور خطاب کردن انسان از سوی مورچه در قرآن را یادآور شد، افزود: امام راحل عنوان کرده بود که نمی دانم چه سری است که مورچه انسان را بی شعور خطاب می کند.

 

این مبلغ دینی گفت: از امیرمؤمنان روایت است که اگر در نماز خواندن از سجاده، تسبیح و کتاب دعا استفاده کنید، در حال عبادت تمام این ها همراه شما ذکر خداوند متعال را خواهند گفت.

 

وی با اشاره به این که نماز خواندن با مهر شکسته مکروه است، افزود: متأسفانه سجاده های موجود در منازل برخی از ما مانند ظروف عتیقه است که به عنوان دکور استفاده می شود و برای نماز خواندن از آن استفاده نمی کنیم./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات