۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۲۴۶۴۹۹

دلتنگی اسیر صهیونیستی برای زندانبان حماس

خبرگزاری رسا ـ نظامی صهیونیستی که در سال 2006 به دست مبارزان حماس اسیر شده بود، به تمجید از رفتار مبارزان قسام پرداخت.
گلعاد شاليت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، گلعاد شالیت نظامی صهیونیستی که در سال 2006 به دست مبارزان گروه‌های مقاومت فلسطین و در راس آن‌ها گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس اسیر شده بود درباره رفتار مبارزان قسام با وی در زمان اسارت تصریح کرد: من به راحتی نفس می کشیدم و آفتاب را هم می دیدم و تنها چیزی که می دانم این است که روی کره خاکی بودم، اما اسامی مبارزان قسام را نمی دانستم؛ چرا که آن‌ها با همدیگر را با لفظ حماس 1 و حماس 2 صدا می کردند.

 

شالیت با اشاره به اینکه در مدت بازداشت هم روزنامه در اختیار داشت و هم رادیو استفاده می کرد و در عین حال، غذاهای لذیذی هم به وی داده می شد، خاطر نشان کرد: من در زمان اسارت چیزهای زیادی از اسلام یاد گرفتم و کتاب‌های زیادی مطالعه کردم، اما هیچ گونه صحبت خصوصی از مبارزان قسام نشنیدم. آن‌ها نقاب بر چهره داشتند و با زبان اشاره با هم صحبت می کردند.

 

وی با تاکید بر اینکه دلم برای زندانبانان حماس تنگ شده است، افزود: در مدت اسارت، یک پزشک با لباس نظامی ویژه مبارزان حماس به صورت دوره‌ای پیش من می آمد و مرا معاینه می کرد و من به آن‌ها قول داده ام که دیگر علیه فلسطینیان سلاح به دست نگیرم.

 

شالیت در پایان تصریح کرد: مبارزان قسام دو روز پس از اسارتم، به من اعلام کردند که آن‌ها تحت هیچ شرایطی هیچ اسیری را نمی کشند. آن‌ها مرا با لباس نظامی خاص نگهداری می کردند، اما من مخالف پوشیدن آن بودم. البته آنها هرگز مرا شکنجه نکردند و مورد ضرب و شتم قرار ندادند، اما وقتی اولین بار مورد بازجویی قرار گرفتم، خیلی گریه کردم.

 

گفتنی است که این نظامی صهیونیستی پس از 5 سال اسارت در سپتامبر سال 2011 در قبال آزادی 1027 اسیر فلسطینی از زندان‌های صهیونیستی آزاد شد و بارها از تعامل انسانی و اخلاق مدارانه گردان‌های قسام در طول مدت اسارت تمجید کرده است./994/ب102/د

ارسال نظرات