۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۲۴۶۷۷۰
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان:

صله رحم موجب شادابی و نشاط روانی می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقامت سپاه کاشان با اشاره به این که صله رحم موجب شادابی و نشاط روحی و روانی می شود، گفت: آگاهی و رسیدگی به مشکلات همدیگر، یکی دیگر از فواید مثبت صله رحم است.
حجت الاسلام احسان الله محمدي

حجت الاسلام احسان الله محمدی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقامت سپاه کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، با اشاره به این‌که آموزه های اسلام، کامل، جامع و بی نقص است، گفت: پیامبر اسلام (ص) به عنوان خاتم انبیای الهی، کامل کننده دین خدا و تکمیل کننده دستورات الهی است.

 

وی افزود: یکی از دستورات اسلام توجه به صله رحم است تا انسان ها نسبت به اقوام و همنوعان خویش صله ارحام داشته باشند که فواید و تأثیرات مفید دنیوی نیز به همراه خواهد داشت.

 

حجت الاسلام محمدی فواید صله رحم را امنیت روحی و اجتماعی دانست و افزود: انجام صله رحم موجب افزایش ثبات قدم می شود که پیامبر اسلام(ص) از صله رحم برای ترویج و تبلیغ دین مبین اسلام استفاده می کرد.

 

وی با اشاره به این‌که فواید توجه به صله رحم از منظر علم نیز ثابت شده است، افزود: دید و بازدید اقوام و خویشاوندان سبب شادابی و نشاط روحی و روانی می‌شود و روح شاداب نیز موجب سلامتی جسم انسان می‌شود.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقامت سپاه کاشان گفت: دیگر فایده صله رحم ایجاد محبت و صمیمیت و از بین رفتن کینه ها در بین افراد می‌شود که مودت ایجاد شده موجب از بین رفتن کدورت ها خواهد شد.

 

وی گفت: تفکر و اندیشه انسان با انجام صله رحم عوض می شود، چرا که دید و بینش فرد نسبت به هم‌نوع خود مثبت شده و سبب مهر و محبت و ایجاد ارتباطی عاطفی و معنوی می‌شود.

 

حجت‌الاسلام محمدی آگاهی و رسیدگی به مشکلات هم‌نوعان را، یکی دیگر از فواید مثبت صله رحم دانست و گفت: چرا که ارتباط و جویای حال یکدیگر شدن، سبب شناخت و کمک به یکدیگر در زمینه های مختلف زندگی می شود.

 

وی با اشاره به این‌که پیامبر(ص) نسبت به احترام گرفتن همسایه ها از هم دیگر بسیار سفارش کرده‌اند، گفت: سفارشات پیامبر(ص) برای همسایه به گونه‌ای بود که برخی فکر می‌کردند هسایه از همسایه ارث خواهد برد.

 

حجت‌الاسلام محمدی گفت: امروزه با پیشرفت وسایل ارتباط جمعی و تکنولوژی ارتباطی، شاهد کاهش ارتباط بین خانواده‌ها و اقوام هستیم که خانواده‌ها باید توجه داشته باشند که رفت و آمد خانوداگی فواید خاص خود را دارد.

 

وی با اشاره به این‌که مهمان حبیب خدا است، افزود: یکی از دلایل عدم ارتباط خانواده‌ها با یکدیگر، توجه به تجملات و ریخت و پاش های غیر ضروری است که هزینه مهمانی ها را بسیار افزایش داده است، از این رو نباید سادگی و صمیمیت در صله رحم فراموش شود.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقامت سپاه کاشان گفت: جامعه با صلابت و مترقی در گرو دوست داشتن و رفتار برادرانه نسبت به یکدیگر است که موجب آبادانی دنیا و خیر آخرت می شود./1307/ت302/ب6

ارسال نظرات