۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۵
کد خبر: ۲۴۶۸۹۲
یکی از انقلابیان بحرینی:

ترویج فساد و بی‎بندوباری از دلایل انقلاب ملت بحرین است

خبرگزاری رسا ـ یکی از مبارزان بحرینی از ترویج فساد و تبلیغ فرهنگ غرب از سوی آل‎خلیفه به عنوان یکی از عوامل انقلاب ملت بحرین یاد کرد.
علي العاشور از انقلابيان بحريني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، علی العاشور، از مبارزان بحرینی شب‌گذشته، در مسجد جامع شهر خرمشهر سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به حضرت آیت الله خامنه ای، ملت  ایران و مستضعفان جهان تبریک گفت و افزود: انقلاب ایران اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) ادامه راه انبیا و اوصیای الهی است و از خداوند متعال می خواهیم این انقلاب را تا قیام امام زمان(عج) حفظ کند.

 

این مبارز بحرینی، انقلاب اسلامی ایران را الگوی مبارزه ملت بحرین دانست و سپی به بیان عوامل شکل گیری انقلاب در این کشور پرداخت.

 

وی اولین علت شکل گیری حرکت مردمی بحرین را پایبند نبودن حکومت آل‌خلیفه به قانون اساسی، دین مبین اسلام، اخلاق و نادیده گرفتن عزت و کرامت مردم دانست.

 

علی العاشور دومین علت حرکت انقلابی مردم بحرین را تلاش 20 ساله آل‌خلیفه برای به هم زدن ترکیب جمعیتی این کشور دانست و تصریح کرد که حکومت با اعطای تابعیت به بیگانگان و سلب تابعیت شیعیان اصیل بحرینی سعی در به حاشیه راندن اکثریت شیعه و ایجاد خط امنیتی مطمئنی به وسیله بیگانگان دارد.

 

این مبارز بحرینی سومین علت انقلاب این کشور را سعی رژیم آل‌خلیفه در ترویج فساد و فرهنگ غربی گسترده بین جوانان به وسیله راه اندازی مراکز فساد و با هدف نابودی تعالیم اسلام دانست.

 

وی چهارمین علت را هم جلوگیری حکومت خاندان آل‌خلیفه از ورود شیعیان به پست‌ها و مقام‌های دولتی چه در رده‌های پایین و چه در رده‌ها بالا توصیف کرد.

 

علی العاشور در ادامه گفت: انقلاب بحرین همانند انقلاب مردم ایران از مساجد و با رهبری روحانیت آغاز شد و اولین شهید ما در همچین شبی بعداز نماز مغرب و عشا در راهپیمایی مسالمت آمیز به شهادت رسید.

 

وی در ادامه به تجمعات هزاران نفری مردم بحرین در میدان لؤلؤ اشاره کرد و گفت: این تجمعات سبب تزلزل رژیم آل‌خلیفه و استحکام هرچه بیشتر انقلاب شد.

 

علی العاشور تأکید کرد: اگر تجمعات ما در میدان لؤلؤ که یک ماه به طول انجامید ادامه پیدا می‌کرد هم اکنون شاهد نابودی کامل رژیم آل‌خلیفه بودیم؛ اما متأسفانه با دسیسه آمریکا و انگلیس خبیث و با همکاری آل‌سعود 10 هزار نفر از نیرو‌های سپر جزیره وارد بحرین شدند و کشتار گسترده‌ای از مردم به را انداختند به طوری که طی مدت شش ماه صدوپنجاه نفر از جوانان به شهادت رسیدند، هزاران نفر زخمی شدند و هزاران نفر از جمله رهبران انقلاب به زندان افتاده و شکنجه شدند؛ این در حالی است که جمعیت بحرین از نهصد هزار نفر تجاوز نمی‌کند.

 

این مبارز بحرینی همچنین به تخریب 30 مسجد با قدمت بسیار و جلوگیری از انجام شعائر مذهبی به خصوص در ماه محرم در این کشور اشاره کرد و گفت: خاندان آل‌خلیفه تمام توان خود را برای از بین بردن تشیع به کار گرفته است.

 

وی افزود: اما توکل ما بر خداست و به کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس هیچ‌گاه اطمینان نمی کنیم. راه ما، راه مولایمان «سید الشهدا» و شعارمان، شعار «هیهات منا الذله» است.

 

علی العاشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رهبر انقلاب بحرین کیست، پاسخ داد: انقلاب مردم بحرین به رهبری روحانیت آغاز شده است اما مطرح‌ترین فرد که همه مرم به او ایمان دارند و صحبتش، صحبت همه مردم بحرین به شمار می آید؛ آیت الله شیخ عیسی قاسم است./994/ب932/د

ارسال نظرات