۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۲۴۷۲۲۹
در برنامه تا نیایش مطرح شد؛

والدین در انتقال روحیه ایثار به فرزندان نقش مهمی دارند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی به نقش والدین در ایجاد روحیه ایثار و بخشش در فرزندان اشاره کرد و افزود:‌ نعمت‌های خداوند متعلق به همه بندگان است و نباید برخی این نعمت‌ها را مختص خود بدانند و از دیگران دریغ کنند بلکه باید فرهنگ ایثار و بخشش در جامعه گسترش پیدا کند و با ترغیب و آموزش به فرزندان انتقال یابد.
بي آزار تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام بی آزار تهرانی، کارشناس دینی امروز در برنامه «تا نیایش» شبکه پنج صدا و سیما، به معنای حرص اشاره کرد و گفت: حرص یعنی این که انسان سرمایه عظیم عمرش را صرف به دست آوردن متاع پست و محدود دنیا کند.

 

وی باور به آخرت را در درمان حرص مؤثر دانست و اظهار داشت: حرص و طمع در اسلام مذمت شده و توصیه شده است که انسان در زندگی از محدود بودن دنیا و جاودانگی آخرت غافل نشود.

 

کارشناس دینی به ضرورت تحول و نشاط در زندگی اشاره کرد و ابراز داشت: امام کاظم(ع) فرمودند «مؤمن واقعی زندگی‌اش را به چند بخش تقسیم می‌کند، قسمتی برای عبادت، بخشی برای کسب روزی حلال، بخشی برای گفت‌وگو با دوستان و اقوام و قسمتی را به تفریح و سرگرمی اختصاص می‌دهد».

 

حجت الاسلام بی آزار تهرانی، دنیا و امور دنیایی را متاع قلیل خواند و اظهار داشت: خداوند افرادی را که در دنیا به حرص مبتلا نشوند در اوج کرامت و عزت وارد بهشت می‌کند.

 

کارشناس دینی به راهکار قرآنی برای مقابله با حرص اشاره کرد و یادآور شد:‌ در دنیا همه انسان‌ها در معرض حرص و طمع قرار می‌گیرند چنان که در آیات 19 تا 35 سوره معارج به این آزمون الهی اشاره شده است که برگزیدگان آن نمازگزاران حقیقی هستند.

 

وی به ویژگی‌های نمازگزاران حقیقی اشاره کرد و گفت: نماز اول وقت، انفاق، آخرت گرایی در اندیشه و عمل، امانتداری، دفاع از حق، حتی در شرایط سخت، حضور قلب در نماز و حیا و عفت از ویژگی‌های نمازگزاران حقیقی است که برای مقابله با حرص توصیه شده است.

 

حجت الاسلام بی آزار تهرانی در پایان به نقش والدین در ایجاد روحیه ایثار و بخشش در فرزندان اشاره کرد و افزود:‌ نعمت‌های خداوند متعلق به همه بندگان است و نباید برخی این نعمت‌ها را مختص خود بدانند و از دیگران دریغ کنند بلکه باید فرهنگ ایثار و بخشش در جامعه گسترش پیدا کند و با ترغیب و آموزش به فرزندان انتقال یابد./908/پ202/ف

ارسال نظرات