۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۲۴۷۵۸۴
واشنگتن‌پست:

تصویر رهبران ایران در میدان مرکزی بغداد خودنمایی می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نشریه واشنگتن‌پست در گزارشی با اشاره به اهتزاز درآمدن تصویر رهبران ایران در میدان فردوس بغداد، آن را بهترین نشانه از تغییرات در جریان در عراق توصیف کرد.
بغداد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نشریه واشنگتن‌پست در گزارشی نوشت: شاید هیچ چیز بیش از بیلبورد منقش به تصویر رهبران ایران که در میدان فردوس بغداد برافراشته شده است، نشان دهنده تغییرات در حال انجام در عراق نباشد. این پرتره در جایی به نمایش در آمده است که پیش از آن مجسمه صدام حسین در آنجا نصب شده بود، و پس از اشغال عراق از سوی تفنگداران دریایی آمریکا در سال 2003 به زیر کشیده شد.

 

حادثه سال 2003 یک واقعه نمادین است که بیانگر پیروزی کامل نیروهای آمریکایی علیه ارتش زوال‌یافته بعثی عراق بود. همچنین نشان دهنده ورود عراق به مدار نفوذ ایران بود، روندی که پس از یورش داعش به شمال عراق در تابستان گذشته بیش از پیش گسترش یافت.

 

این بیلبورد تنها یکی از ده‌ها تابلویی است که از سوی گروهای مبارز علیه داعش در خیابان‌های بغداد نصب شده است، گروه‌هایی که بسیاری از آن‌ها تحت حمایت ایران است. این تابلو به طور خاص از سوی لواء‌الحسین که به تازگی با حمایت ایران تأسیس شده است، نصب شده است.

 

در منظره پشت سر این تابلو، هتل فلسطین قرار داد، جایی که طی حمله آمریکا به عراق، روزنامه‌نگاران با استقرار در آن به پوشش خبری این تهاجم پرداختند و جایی که تفنگداران آمریکایی اولین دفاتر خود را در آن مستقر کردند./982/د102/ک

 

ارسال نظرات