۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۲۴۸۰۵۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

بی مهری به خدمات روحانیان در امور اجرایی کشور ناشی از بی بصیرتی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: بی مهری نسبت به خدمات و فعالیت های روحانیان در مدیریت و امور اجرایی کشور ناشی از بی بصیرتی بوده و دعا می کنیم خداوند به این افراد بصیرت عطا کند.
حجت الاسلام يعقوبي - نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی امروز در جمع مردم و نمازگزاران در بجنورد، با گرامیداشت روز ملی روحانیت و دفاع مقدس، اظهار کرد: طلاب و روحانیان در طول هشت سال دفاع مقدس به نسبت جمعیت قشر خود در آن زمان، بیشترین تعداد شهدا و جانبازان را تقدیم اسلام و انقلاب کردند.

 

وی اضافه کرد: در طول دوران مقدس جامعه روحانیت و طلاب بیش از چهار هزار و 300 نفر شهید تقدیم کرد که این شهدا در بخش های مختلف جنگ از جمله جایگاه فرماندهی، آر پی جی زن، تخریب چی، غواصی، اطلاعات عملیات و غیره فعالیت می کردند و این گونه نبود که فعالیت این روحانیان در جبهه های نبرد تنها موعظه و سخنرانی باشد.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی افزود: همچنین در جریان هشت سال دفاع مقدس 15 خواهر طلبه به شهادت رسیدند که این شهدا سند افتخار حضور خواهران مبلغ در نبرد حق علیه باطل به شمار می روند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: افزون بر این در هشت سال دفاع مقدس 248 طلبه غیرایرانی محصل در حوزه های علمیه داخل کشور و نیز 86 روحانی اهل سنت به شهادت رسیدند که این موضوع نشان دهنده همراهی و هم گامی همه روحانیان در دفاع از اسلام و انقلاب است.

 

به گفته وی، حضور پررنگ و چشمگیر روحانیت در جبهه های نبرد حق علیه باطل نشانگر پیشتازی روحانیان و طلاب در عرصه های مختلف بوده و گویای این است که روحانیت تنها اهل علم نیست بلکه در عرصه عمل هم حضور ویژه دارد و این موضوع در دفاع مقدس به اثبات رسید.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به این که پس از پیروزی انقلاب و اتمام جنگ تحمیلی نیز روحانیان در مدیریت و امور اجرایی نظام اسلامی نقش کلیدی داشته اند، افزود: حضور همراه با اخلاص و تلاش گری روحانیت در امور اجرایی کشور تاکنون منشأ خدمات و مؤفقیت های زیادی بوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با یادآوری برخی انتقادها و بی مهری ها نسبت به حضور روحانیان در عرصه مدیریتی و اجرایی کشور، گفت: بی مهری نسبت به خدمات و فعالیت های روحانیان در مدیریت و امور اجرایی کشور ناشی از بی بصیرتی بوده و دعا می کنیم خداوند به این افراد بصیرت عطا کند.

 

وی تصریح کرد: البته در عین حال از خداوند می خواهیم تا به روحانیت اصیل ما نیز در زمینه خدمت به ملت در عرصه های مختلف همت و کار و تلاش بیشتری عطا کند چرا که کار صادقانه و خالصانه از یک روحانی بیش از سایر افراد انتظار می رود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با بیان این که روز ملی روحانیت و دفاع مقدس فرصتی برای توجه به نقش بی بدیل روحانیت در عرصه های مختلف انقلاب و نظام اسلامی است، افزود: در حال حاضر بسیاری از موارد موجود در کشور به نام روحانیت بوده اما در واقع به کام دیگران است.

 

گفتنی است، در اول اسفند 1364، حجت الاسلام والمسلمین شیخ فضل الله محلاتی، نماینده امام خمینی(ره) در سپاه پاسداران به همراه هشت تن از نمایندگان مجلس به نام هاى حجج الاسلام ابوالقاسم رزاقى، سید نورالدین رحیمى، غلامرضا سلطانى، مهدى یعقوبى و ابوالقاسم موسوى دامغانى و آقایان محمد کلاته اى، على معرفى زاده و سیدحسن شاه چراغى و چند تن از قضات و مسؤولان دیگر، عازم جبهه های جنگ بودند که هواپیمای آنها مورد حمله دو فروند جنگنده عراقی قرار گرفت و در 25 کیلومتری شمال اهواز سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن به شهادت رسیدند.

 

برای ارج نهادن به فداکاری های روحانیان در طول هشت سال دفاع مقدس، این روز به نام روز «روحانیت و دفاع مقدس» نامگذارى شده است./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات