۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۲۴۸۹۷۲

اعتراض علمای فتنه‎گر به تأسیس اولین مرکز فرهنگی شیعه در مراکش

خبرگزاری رسا ـ اولین مرکز فرهنگی شیعه در مراکش به اعتراض‎های صورت گرفته از سوی برخی علمای تندرو درباره تأسیس این مرکز پاسخ داد.
بنياد شيعيان مراکش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، افتتاح اولین مرکز فرهنگی شیعه در مراکش با عنوان «الخط الرسالی للدراسات و الابحاث» به واکنش گروه های سنی تندرو در این کشور منجر شد.

 

این مرکز فرهنگی که در شهر طنجه به فعالیت می پردازد، در پیامی به این هجمه واکنش نشان داد و تأکید کرد: متاسفانه برخی از علمای مغرب هجمه تکفیرانه و خشونت طلبانه ای علیه این مرکز فرهنگی به راه انداخته و می خواهند بذر فتنه و تفرقه را میان شهروندان بکارند.

 

الخط الرسالی افزود: گفتمان خشونت و تفرقه هیچ ارتباطی به اسلام ندارد و با قانون اساسی کشور نیز مغایر است. این علما خط قرمز را رد کرده و با دعوت به خشونت علیه شهروندان، می خواهند شیعیان را از حق شهروندی محروم سازند.

 

گرچه این مرکز فرهنگی از ذکر نام علمای فتنه گر خودداری کرده است، اما این سخنان متوجه شیخ عبدالباری الزمزمی و شیخ عبدالحمید الوالنعیم است که از اعطای مجوز به مرکز فرهنگی به شدت انتقاد کرده و آن را عامل انتشار تشیع در مراکش دانستند.

 

الزمزمی در گفت وگو با روزنامه هسبریس این کشور تصریح کرد: شیعیان عامل انتشار فرهنگ کینه در مراکش هستند و با اهل تسنن به صورت دشمنانه و منافقانه ای رفتار می کنند.

 

وی اعطای مجوز به مرکز فرهنگی شیعه را اشتباهی فاحش از سوی دولت توصیف کرد و اظهار داشت که شیعیان در پوشش این مرکز درصدد انتشار تشیع هستند.

 

ابوالنعیم نیز از اعطای مجوز به مرکز فرهنگی الخط الرسالی به عنوان عامل تخریب مراکش یاد کرده بود.

 

اما عصام احمیدان الحسنی مسؤول مرکز فرهنگی الخط الرسالی در واکنش به این سخنان گفت: این افراد حق در اموری که به آنان ارتباط ندارد، دخالت کنند و شهروندان را از حقوق شهروندی محروم سازند. مراکش دارای سازمان دینی رسمی است و چنین اشخاصی نباید در همه مسائل اظهار نظر کنند./980/ب902/د

ارسال نظرات