۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۲۴۹۵۵۱

تحصیل حدود 3هزار طلبه در حوزه علمیه مازندران

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش حوزه علمیه مازندران از برگزاری امتحان شفاهی پایه سوم حوزه علمیه استان جمعه این هفته خبر داد.
معاون آموزش حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری امتحان شفاهی پایه سوم حوزه علمیه استان جمعه این هفته خبر داد.

 

وی با بیان این که این امتحان در سه منطقه شرق، غرب و مرکز استان برگزار خواهد شد، افزود: در این آزمون شفاهی بیش از 150 نفر از طلاب مدارس علمیه مازندران شرکت خواهند کرد.

 

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امتحانات شفاهی پایه سوم در گذشته از سوی خود مدارس برگزار می شد، خاطرنشان کرد: اما بر اساس موافقت معاونت آموزش حوزه های علمیه کشور این آزمون به استان ها واگذار شد.

 

حجت الاسلام اکبری با بیان این که این آزمون در هر مدرسه و با حضور اساتید اعزامی از قم و مدیریت حوزه علمیه استان برگزار خواهد شد، ادامه داد: سه استاد اعزامی از قم و سه استاد بومی آزمون شفاهی پایه سوم مدارس علمیه استان را برگزار خواهند کرد.

 

وی در ادامه گفت: طلابی که موفق به کسب نمره قبولی در این آزمون نشدند می توانند اردیبهشت ماه در این آزمون شرکت کنند.

 

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران همچنین خاطرنشان کرد: طلاب پایه سومی می توانند در این آزمون شفاهی شرکت کنند که امتحان کتبی آنها از پایه اول تا سوم کامل باشد.

  

وی با اشاره به این که ثبت نام از متقاضیان ورود به مدارس علمیه استان از چهارم اسفند ماه آغاز شده است، بیان داشت: این ثبت نام اینترنتی است و تا 15 فروردین سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

 

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که خوشبختانه در حال حاضر ظرفیت مناسبی برای تحصیل علاقه مندان در حوزه علمیه فراهم شده است، تصریح کرد: طلاب مدارس علمیه نیز باید از این ظرفیت موجود در جهت علوم آموزی بهره گیرند.

 

حجت الاسلام اکبری به استقبال فارغ التحصیلان دانشگاهی برای تحصیل در حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: میزان استقبال فارغ التحصیلان دانشگاهی در مقاطع مختلف برای تحصیل در حوزه هر سال در حال افزایش است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت علمی 27 مدرسه عادی و تابستانه در مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: این مدارس علمیه به جز شهرستان بابل است.

 

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران از تحصیل حدود سه هزار طلبه در مدارس علمیه استان خبر داد و تصریح کرد: این طلاب در سطوح یک، عالی و خارج مشغول تحصیل هستند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات