۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۲۴۹۶۹۱
آیت الله موسوی جزایری تشریح کرد؛

وحی سنتی جاری و دیرینه برای هدایت انسان

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری در ویژه برنامه الکلمات الساطعه اهمیت و جایگاه نزول وحی بر پیامبراکرم(ص) را تشریح کرد.
آيت الله موسوي جزايري، نماينده ولي فقيه در خوزستان و امام جمعه اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان عصر امروز، در ویژه برنامه «الکلمات الساطعه» که از شبکه الاهواز پخش شد، با بیان این که هدف از نزول وحی هدایت انسان ها است، ابرازداشت: این سنتی الهی و دیرینه است که بر برگزیدگان خداوند نازل می شد.

وی افزود: وحی مشخصه بارز رسالت پیامبر اکرم(ص) و شریعتی آسمانی بوده که مصداق حکمت الهی است.

امام جمعه اهواز با اشاره به مصدر آسمانی وحی بیان داشت: عوامل تفرقه ملت های گوناگون به سبب نقص در مصدر نیست بلکه به سبب پیروی از هواهای نفسانی گوناگون است.

وی افزود: این ملت ها علم و آگاهی کافی به حق پیدا کردند اما با ظلم و یا حسدی که در میان خود معمول کرده بودند نگذاشتند بر طبق علم خود عمل کنند در نتیجه در دین خدا اختلاف به وجود آمد.

امام جمعه اهواز تصریح کرد: سرچشمه اختلاف های مذهبی جهل و بی خبری نیست بلکه حسد و انحراف از حق است که از سوی دانشمندان دنیا طلب و عوام متعصب و کینه توز انجام می شد.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به آیه «و لقد خلقنا الانسان و نعلم ما توسوس به نفسه و نحن اقرب الیه من حبل الورید» اظهارداشت: خداوند از نفس انسان به او نزدیک تر است.

استاد عالی حوزه و دانشگاه خوزستان اظهارداشت: انسان نمی داند که در دورن بدن او چه می گذرد اما آفریدگار او از این اتفاقات آگاه است و نسبت به آن ها بصیرت دارد و می داند که انسان به چه چیزی نیاز دارد.

امام جمعه اهواز گفت: در ملکوت خداوند دو کتاب تکوین و تشریع وجود دارد که خواسته های جامعه انسانی و نیازهای آن ها همچون رزق و بخشش در کتاب تکوین و هدایت، معارف و امور مربوط به سعادت بشر در  کتاب تشریع آمده است.

وی با بیان این که وحی دو معنای لغوی و اصطلاحی  دارد، بیان داشت: وحی در لغت به معنای کلام پنهان بوده که فقط مخاطب آن را بفهمد و فرا گیرد.

آیت الله موسوی جزایری ارتباط روحی و قلبی میان انسان برگزیده و پروردگارش را معنای اصطلاحی وحی توصیف و عنوان کرد: در این ارتباط علوم و آموزه های الهی به پیامبران منتقل می شود.

وی افزود: عزت و قدرت شکست ناپذیر خدای سبحان ایجاب می کند که پیامبران برگزیده توانایی بر وحی و محتوای عظیم آن را داشته باشند و حکمت او  نیز ایجاب می کند که وحی الهی از هر نظر حکیمانه و هماهنگ با نیازهای تکامل انسان ها باشد.

آیت الله موسوی جزایری ابرازداشت: چون خداوند مالک انسان ها است باید به تدبیر امور آنها بپردازد و نیازهای آنها را از طریق وحی برطرف کند.

امام جمعه اهواز بیان داشت: اگر خداوند وحی می فرستد تنها برای این است که بندگانش به وظیفه پرستش او قیام کنند تا به هدایت و کمال دست یابند./9452/پ202/ب2

ارسال نظرات